8

فوت ۱۹۵ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته/۳۰ استان در وضعیت قرمز

  • کد خبر : 5232
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
فوت ۱۹۵ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته/۳۰ استان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت، از فوت ۱۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۵۸۹ نفر از بیماران کرونایی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر یکشنبه در ارتباط تصویری با شبکه خبر سیما، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به شناسایی ۳ هزار و ۳۶۲ مورد جدید کرونا در کشور، گفت: آمار بیماران به ۴۴۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: یک هزار و ۳۷۷ فرد مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند.

لاری به ۱۹۵ مورد فوتی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۵ هزار و ۵۸۹ نفر از بیماران کرونایی جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به بستری ۴ هزار و ۵۹ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه، گفت: تاکنون ۳۷۴ هزار و ۱۷۰ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند.

لاری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی گفت: استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: تا کنون سه میلیون و ۹۳۲ هزار و۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در کشور، نسبت به سخت‌تر شدن شرایط بیماری طی روزهای آینده هشدار داد و گفت: شیوع ویروس کرونا ارتباط کاملاً مستقیمی به میزان رعایت توصیه‌های بهداشتی و کیفیت بروز رفتارهای اجتماعی ما دارد. پس از هرگونه سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بروز رفتارهای اجتماعی خطرآفرین، ما شاهد افزایش موارد ابتلاء، بستری و بروز مرگ و میر ناشی از آن بوده‌ایم.

وی افزود: طبق گزارشات واصله روند کاهشی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک همچنان دارای تداوم است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته گذشته ۶۱.۸۵ درصد گزارش شده است، میزان استفاده از ماسک توسط مردم نیز در مراکز عمومی ۵۵.۳۵ درصد و میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی ۵۶.۸۲ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک در شاغلین صنوف ۵۸.۸۶ درصد و در کارمندان ادارات ۷۸.۱۲ درصد گزارش شده است که متأسفانه شاهد کاهش استفاده از ماسک در هر ۴ گروه نسبت به هفته‌های قبل هستیم.

لاری تاکید کرد: متناسب با تداوم روند کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نمودار موارد ابتلاء و بستری روزانه در اغلب استان‌های کشور دارای روند صعودی است؛ به طوری که تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز در اغلب استان‌های کشور دارای سیر افزایشی بوده و مجموع شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز بیماری از ۱۰۲ شهرستان در هفته قبل به ۱۵۸ شهرستان در هفته جاری رسیده است.

وی افزود: طی هفته جاری استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به وضعیت قرمز و استان کردستان به وضعیت هشدار بیماری تبدیل شده است. بنابراین در حال حاضر استان‌های فارس، هرمزگان، گلستان و کردستان در وضعیت هشدار بیماری و استان سیستان و بلوچستان در وضعیت زرد یعنی خطر متوسط و مابقی ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: فراموش نکنیم وضعیت فعلی بیماری در کشور بازتاب میزان پایبندی ما به رعایت نکات بهداشتی طی هفته‌های گذشته است و مطمئناً با تداوم روند کاهشی استفاده از ماسک و نکات بهداشتی، وضعیت بیماری سخت‌تر خواهد شد.

وی گفت: کرونا در انتطار غفلت‌های ماست و با توجه به نبود دارو و واکسن برای این بیماری، تنها راه کنترل، پیشگیری است و نه درمان؛ هم اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند وفاق ملی هستیم تا شاهد قطع زنجیره بیماری در کشور باشیم

۵۰۳۴۰۶۳

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.