8
معضلی به نام سایت دیوار؛

قیمت‌سازی و افزایش تصاعدی ارزش ملک/ خارج شدن کار از دست بنگاهداران

  • کد خبر : 891
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
قیمت‌سازی و افزایش تصاعدی ارزش ملک/ خارج شدن کار از دست بنگاهداران
قیمت سازی‌های غیرواقعی در سایت دیوار باعث شده تا به صورت عجیب و تصاعدی قیمت ملک و اجاره خانه در تبریز بالا برود و کار از دست بنگاهداران برای قیمت گذاری خارج شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از رسانه های محلی، در یک هفته اخیر اتفاق عجیبی در سایت دیوار رخ داده و آن هم افزایش عجیب قیمت ملک و اجاره خانه است. در حالیکه تا یک هفته قبل فضای آرامی در بازار مسکن وجود داشت اما در چند روز اخیر ظاهرا برخی قیمت‌سازی‌های غیرواقعی مشکلات بسیاری را برای خریداران خانه و مستاجران به وجود آورده است.

افزایش تصاعدی و غیرواقعی قیمت زمین و اجاره خانه در حالیکه این روزها با توجه به شیوع کرونا طبق آمارها تقاضا در این بازار نسبت به گذشته ۸۰ درصد افت داشته باعث شده بسیاری از مستاجران و کسانیکه قصد خرید خانه داشتند، سرگردان بمانند.

بسیاری از صاحبان املاک با مشاهده قیمت‌های غیرواقعی و البته بسیار بالا در سایت دیوار خودشان قیمت‌گذاری می‌کنند و دیگر کار از دست بنگاهداران هم خارج شده است. در این اوضاع آشفته صاحبان خانه ترجیح می‌دهند به جای قیمت واقعی که بنگاهداران به آنها اعلام می‌کند خودشان قیمت‌گذاری کنند زیرا قیمت‌سازی‌های غیرواقعی در سایت دیوار توقع آنها را افزایش داده است.

با توجه به اینکه تعادل در عرضه و تقاضا همواره قیمت یک کالا را مشخص می‌کند و با نظر به اینکه تقاضا در بازار مسکن بسیار کاهش یافته است افزایش بی محابای قیمت زمین و اجاره خانه‌ها به نظر می‌رسد که قیمت‌سازی توسط عده‌ای خاص برای کسب منافع باشد. در کنار تمام قابلیت‌های سایت دیوار، اینچنین قیمت‌سازی‌ها در مقاطع مختلف در بازار خودرو و مسکن دیده شده اما برخورد جدی با این مساله صورت نمی‌گیرد.

به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت کرونا و اوضاع اقتصادی مردم اگر دستگاه‌های نظارتی و قضایی به این فضیه ورود پیدا نکنند، عنان کار از دست خواهد رفت و شاهد آشفته بازار بیشتری در مسکن خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.