20
رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی:

لزوم بهره گیری از آموزه های غنی عاشورایی در فرهنگ استانی/ تبریز مهد شعر و ادب است

  • کد خبر : 3703
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
لزوم بهره گیری از آموزه های غنی عاشورایی در فرهنگ استانی/ تبریز مهد شعر و ادب است
رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: باید از آموزه های غنی واقعه ی عاشورا در فرهنگ و هنر اصیل استان که نشانگر حقیقت و تکامل در شعر عاشورایی است، بهره ببریم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ترجمان صبح، سید محمدحسین بلاغی با بیان اینکه شهر تبریز مهد شعر و ادب است، عنوان کرد: کهن شهر اولین ها وقتی سابقه دیرین و اصیلی در راستای مدح و شعر عاشورایی دارد، پس برگزاری رویدادی چون دومین کنگره شعر محرم در این خطه یکی از ضروریات است.
 
وی در ادامه ابراز کرد: دیار آذربایجان بزرگانی همچون استاد عابد، حسینی، ذهنی زاده، مرحوم شهاب و همچنین استاد کریمی مراغه ای که خودشان در این فضا صاحب سبکی هستند، دارد.
 
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی توسعه فضای مجازی و روابط فرهنگی و اجتماعی نقش هنر در ارائه مفاهیم و آموزه بسیار عمیق را تاثیر گذار کرده است.
 
بلاغی ادامه داد: فرهنگ عاشورایی اساس ایجاد نهضت انقلاب اسلامی است، امروز استان ما نیازمند ارائه واستفاده کلی از شعر و ادب عاشورایی است.
 
این مقام مسئول بیان کرد: باید از آموزه های غنی واقعه ی عاشورا در فرهنگ و هنر اصیل استان که نشانگر حقیقت و تکامل در شعر عاشورایی است، بهره گیری کنیم.
 
رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری گاهی دو بیت شعر فراتر از منبر یک ساعته است، لذا شعر روح و روان انسان را درگیر می کند و این رویداد قطعا در فرهنگ و ادب استان و همچنین جذب جوانان به سوی شعر عاشورایی تاثیر چشمگیری خواهد داشت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز یادآور شد: برای استعداد های جوانان باید محل بروز و ظهور باشد تا خود را به عموم مردم معرفی کنند.
 
بلاغی در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط کنونی ایجاد شده در جامعه اکثریت برنامه ها به طور مجازی برگزار می شود لذا باید با شرایط به وجود آمده خود را به شکل صحیح وفق دهیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.