8
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌شرقی:

معدن بهترین فرصت برای مشارکت سرمایه‌گذاران است

  • کد خبر : 2783
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
معدن بهترین فرصت برای مشارکت سرمایه‌گذاران است
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: صنایع معدنی به دلیل وجود مواد اولیه در داخل کشور کمترین آسیب از تحریم ها را متحمل شده و این شاخصه به عنوان فرصتی مهم برای مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، مهرانگیز رحمانی با تأکید بر شناسایی و آسیب شناسی معادن قابل احیا و پیش بینی راهکارهای لازم به منظور توسعه معادن و صنایع معدنی استان، اظهار کرد: احیا معادن راکد و نیمه فعال استان اولویت اصلی این سازمان است.

وی از پیگیری مقامات عالی استان در حل موضوعات و مشکلات مرتبط با معادن بویژه مسائل معدن مس سونگون قدردانی کرد و افزود: تمهیدات لازم در خصوص توسعه صنایع پایین دستی، ذوب، مس کاتد و ساخت شهرک صنعتی ورزقان در دستورکار سازمان صمت استان قرار داشته و با قوت در جهت افزایش ظرفیت معادن، ایجاد اشتغال پایدار و نهایتا رشد و توسعه منطقه حرکت می کنیم.

رحمانی با اشاره به ضرورت جلوگیری از خام فروشی در معادن گفت: فرایند نظارت بر فعالیت معادن در تمام مراحل وجود دارد و در حد نیاز استان و کشور ذخایر معدنی استخراج و استحصال می شود و با طی کردن فرایندهای قانونی و رعایت مسائل فنی و تخصصی، مازاد بر نیاز منابع یاد شده به عنوان ظرفیتی برای ارزآوری و توسعه صادرات غیر نفتی محسوب می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای انعقاد قرارداد مشترک با دانشگاه صنعتی سهند و شرکت های دانش بنیان برای ایجاد واحدهای فرآوری معادن خبر داد و گفت: تلاش می کنیم با مشارکت متخصصان دانشگاهی و سرمایه گذاران حداقل یک مرحله از چرخه بعد از استخراج را در محل معادن با هدف افزایش ارزش افزوده، ایجاد کرده و توسعه دهیم.

رحمانی با اشاره به پنج طرح پیشران کشوری تعریف شده برای استان در سال جهش تولید گفت: سه مورد از طرح های یاد شده مربوط به معادن و صنایع معدنی بوده و با توجه به وجود ذخایر معدنی فوق العاده در آذربایجان شرقی امسال را باید سال توسعه معادن و صنایع معدنی استان بدانیم.

وی افزود: بیشتر از طریق تعامل با صندوق ضمانت، تسهیلات بانکی برای تجهیز و ایجاد واحد معدنی به کارآفرینان ارائه می شود و تأمین تجهیزات و ماشین آلات سه ساله را به صورت خرید خارجی می توانند با دریافت این تسهیلات انجام دهند.

وی گفت: با شناسایی پهنه های جدید در آذربایجان شرقی و با هدف احیای معادن راکد و غیرفعال، فرایند واگذاری معادن از طریق برگزاری مزایده های عمومی انجام خواهد شد و در اختیار بهره برداران و سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.



لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.