5

مهم‌ترین علل بروز پوکی استخوان/چگونه پیشگیری کنیم

  • کد خبر : 7477
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
مهم‌ترین علل بروز پوکی استخوان/چگونه پیشگیری کنیم

یک متخصص طب سنتی، در ارتباط با مهم‌ترین علل بروز پوکی استخوان و راهکارهای کنترل و پیشگیری از این عارضه، توضیحاتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر رضایی پور، در ارتباط با مهم‌ترین علل پوکی استخوان، به افزایش سن اشاه کرد و گفت: ورزش‌نکردن و سبک زندگی کم ‌تحرک، از دیگر علل بروز این عارضه است.

وی افزود: برخی جراحی‌ها و بیماری‌های زمینه‌ای چون اختلالات تیروئید، سرطان، مشکلات گوارشی، کلیوی و کبدی و…، و مصرف داروهای خاص چون لووتیروکسین، کورتون‌ها و ضدتشنج‌ها، به همراه مصرف الکل و دخانیات را می توان از دیگر علل بروز پوکی استخوان برشمرد.

رضایی پور در پاسخ به این سئوال که چه ‌کنیم تا به پوکی استخوان مبتلا نشویم، گفت: اصلاح سبک زندگی، به ‌ویژه خواب خوب، از سر شب تا سحر، ورزش منظم روزانه جهت افزایش گردش خون و تقویت عمومی، پرهیز از مصرف زیاد ترشی‌جات، خوردنی‌های سردی‌افزا و تری‌بخش، تنقلاتی چون پفک و پاستیل و نوشابه‌های گازدار، فست‌فودها، می تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: مصرف روزانه غلات تیره‌رنگ، بادام، سنجد، جوانه گندم، ماش و یونجه، عصاره پای مرغ یا دنده گوسفند، عسل و گرده گل،  ماساژ بدن و مفاصل با روغن‌های بادام شیرین، کنجد، زیتون و سیاه دانه،  پرهیز از یبوست با تدابیر عمومی و غذایی و همچنین پرهیز از مصرف زیاد ملین‌هایی چون سنا و صبر، اصلاح سطح ویتامین D بدن با آفتاب ‌گرفتن، اصلاح تغذیه و در صورت ‌لزوم مکمل‌درمانی و همچنین، پرهیز از مصرف الکل و دخانیات، نقش موثری در پیشگیری از بروز پوکی استخوان دارد.

۵۰۵۷۵۸۰

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.