13
نیم نگاهی بر جلسه رسمی شماره ۱۹۲ شورای شهر تبریز؛

نورچشمی استخدام می شوند فرزندان مردم بیکار مانده اند!/ تعطیلات دو هفته ای تابستان در انتظار شورای شهر تبریز

  • کد خبر : 2616
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
نورچشمی استخدام می شوند فرزندان مردم بیکار مانده اند!/ تعطیلات دو هفته ای تابستان در انتظار شورای شهر تبریز
در حالی که تبریز به شدت با بیماری کرونا دست به گریبان است و شهرداری و شورای شهر تبریز به عنوان بزرگترین نهاد خدمت‌رسان بایستی در کنار مردم باشند، طبق تصمیم هیئت رئیسه و تصویب اعضا، شورای شهر تبریز دو هفته برای تعطیلات تابستانی تعطیل شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، یکصد و نود و دومین جلسه رسمی شورای پنجم شهر تبریز امروز (یکشنبه) به ریاست سونیا اندیش – در غیاب شهرام دبیری – و با حضور اعضا و شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت آغاز شد و شهرام دبیری هم با ۷۰ دقیقه تاخیر وارد تالار شورا گردید.▪️به گزارش آژانس خبری تبریزمن، یکصد و نود و دومین جلسه رسمی شورای پنجم شهر تبریز امروز (یکشنبه) به ریاست سونیا اندیش – در غیاب شهرام دبیری – و با حضور اعضا و شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت آغاز شد و شهرام دبیری هم با ۷۰ دقیقه تاخیر وارد تالار شورا گردید.

▪️تست کرونای فریدون بابایی اقدم مثبت از آب درآمد

در این جلسه معلوم شد که تست کرونای رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز نیز مثبت اعلام شده است.

بدین ترتیب پس از ابتلای غلامحسین مسعودی ریحان – رئیس شورای اسلامی استان – که بر اثر ابتلا به کروناویروس در بیمارستان بستری بود و دو روز پیش به خانه بازگشته است دیگر بابایی اقدم – عضو شورا – نیز در روزگار مثبت کرونایی به سر می برد.

▪️اخبار ناامیدکننده ای از وضعیت بحران کرونا در آذربایجان شرقی به گوش می رسد

نائب رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه با اشاره به وضعیت شیوع چند برابری کرونا علیرغم محدودیت ها گفت: اخبار ناامیدکننده ای از وضعیت این بحران در آذربایجان شرقی به گوش می رسد که قابل تامل است.

.

.

سونیا اندیش ادامه داد: بر اثر مشکلات اقتصادی و اجتماعی، مردم به محدودیت های اوایل شیوع کرونا بی تفاوت شدند که اینک مسئله ساز شده است.

وی با ذکر این نکته که سازمان ها و نهادها نیز باید در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی تلاش نمایند افزود: متاسفانه کادر درمان خسته شده اند و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به جامعه سالم بیندیشیم.

▪️وقتی فرزندان تحصیل کرده مردم بیکار هستند، نورچشمی استخدام می شوند!

عضو شورای شهر تبریز در لا به لای ارائه گزارش حسابرسی شهرداری و سازمان های وابسته که برای نهمین جلسه متوالی برگزار می شود از استخدام نورچشمی ها سخن به میان آورد.

فرج قلی زاده با اشاره به اینکه پروژه مترو به دلیل کیفیت و کمیت هزینه زیادی روی دوش شهر و مردم گذاشت افزود: اگر در نقل و انتقال این پروژه کوتاهی کنیم بعدا ممکن است مشکل مالیاتی برای شهرداری ایجاد نماید.

وی در خصوص تخلفات سالهای گذشته در این سازمان گفت: همه مطلع هستند و وارد بحث نمی‌شوم اما وقتی فرزندان تحصیل کرده مردم بیکار هستند کار خوبی نیست که یک عده نورچشمی استخدام شوند!

قلی زاده تاکید کرد سازمان قطار شهری یک سازمان زیان ده است در حالی که قرار بود سود ده باشد.

▪️حسابرسی سال های ۹۶ و ۹۷ شرکت بهره برداری مترو به تصویب رسید

سونیا اندیش هم گفت: قبل از دوره شورای پنجم، بعضی مدیران در کشور ترکیه سازمان مشارکتی با این سازمان ایجاد کرده بودند و شواهد و مدارک نشان می دهد که این کار غیر قانونی بوده است.

محمدحسن اسوتچی هم با طرح این سوال که آیا برآورد داشتید که این سازمان از اول زیان ده بوده است گفت: امیدوارم این مصیبت ها تکرار نشود!

شهردار تبریز با ذکر این نکته که شرکت بهره برداری جزو وظایف ذاتی شهرداری و دولت تصویب شده است گفت: فعلا بخشی از مترو به کار افتاده و نباید از این شرکت انتظار سود دهی داشت.

ایرج شهین باهر از اختصاص سوبسید به متروهای جهان از طرف دولت ها سخن به میان آورد و افزود: هر مسافری که در مترو جابجا می شود ۶۴ هزار تومان برای ما هزینه تمام شده دارد که تنها یک هزار تومان از شهروندان دریافت می گردد.

در خاتمه، حسابرسی سال های ۹۶ و ۹۷ شرکت بهره برداری مترو توسط اکثریت شورا به تصویب رسید.

▪️برای مجوز هر طبقه اضافی هزینه خودیاری دریافت می کنند که مشکل دار است!

در بخش تذکر قانونی، فرج قلی زاده گفت: بارها از مراجع نظارتی و ذی صلاح تاکید کرده اند که فعالیت کمیسیون های توافقات غیرقانونی است. وی افزود: در برخی از مناطق شهرداری، برای مجوز هر طبقه هزینه خودیاری دریافت می نمایند که مشکل دار است!

قلی زاده اضافه کرد: اگر این مباحث تداوم یابد مشکلات عدیده ای از طریق داغ شدن بازار دلالان به وجود خواهد آورد.

▪️کاشت درخت به کنار، حداقل از داشته هایمان محافظت نماییم

محرم محمدزاده دیگر عضو شورا هم گفت: قرار بود یک میلیون اصله نهال در سطح شهر کاشته شود اما می بینیم که از درختان باقدمت نیز غافل شده ایم.

وی افزود: به مدیران شهرداری باید فهماند که از بیت المال محافظت نمایند، با چوب های رنگین که نمی توان به توسعه فضای سبز پرداخت و حداقل از داشته های خودمان محافظت نماییم.

شورای شهر با راه اندازی موزه دائمی پدر خوشنویسی آذربایجان موافقت کرد

لایحه شـهرداری تـبریز مبنی بر تجـویز انجـام معـامله و خریداری تعدادی از آثار خطی و خوشنویسـی و به جا مانده از مرحوم استاد ابراهیم بخت شکوهی از مفاخر و پدر خوشنویسـی آذربایجان و از چهره های ماندگار تبریز مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

لذا پس از اظهارات موافقان و مخالفان، اکثریت اعضا با نگهداری و راه اندازی موزه دائمی در بخشی از ساختمان موزه مرکزی شهرداری تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان موافقت کردند.

لایحه ای که در رقم آن تشکیک به وجود آمد

آخرین دستور جلسه این هفته شورای شهر، بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر پرداخت مبلغ ۲ میلیارد تومان جهت مشارکت شـهرداری تبریز با صدا و سـیمای مرکز آذربایجان شرقی در تهیه و تولید سریال جلال ۲ بود.

در این لایحه که بعدا به رقم ۳ میلیارد تومانی آن اشاره شد عنوان گردید که به منظور تـأمین قسـمتی از هزینه های آن به صورت نقـدی و در قالب پاداربودن اعتبار آن در متمم بودجه سال جاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری تبریز پیش بینی شده است.

محمدباقر بهشتی از همان لحظات ابتدایی اعتراض خود را از باب نامشخص بودن محل اعتبار آن اعلام کرد.

در وضعیت اجحاف در پرداخت حقوق کارگران، پرداخت هبه بی معنی است

فرج قلی زاده هم به عنوان مخالف لایحه با اشاره به اینکه باید مشخص شود که محل هزینه آن کجاست گفت: وقتی شهرداری به ده ها نفر بدهکار است و حقوق کارگران را به تعویق انداخته، پرداخت این هبه چه معنی می تواند داشته باشد!؟

وی پرداخت هبه به سازمان های دولتی را قابل تامل دانست که از محل اعتبارات ملی بودجه دارد و افزود: وقتی صدا و سیمایی که باید چشم و گوش مردم باشد از شهرداری هبه بگیرد نمی تواند مشکلات شهری را بیان نماید.

قلی زاده اضافه کرد: چرا صدا و سیما هیچ وقت به مشکلات میدان آذربایجان نپرداخته است!؟ زیرا از شهرداری هزینه می گیرد و توان بیان آن را ندارد!

از طریق سریال های ملی، جایگاه هنرمندان استانی ارتقا می یابد

محرم محمدزاده نیز به عنوان موافق لایحه گفت: سه شهر اصفهان، یزد و تبریز برای پروژه جلال درنظر گرفته شده اند و اگر تبریز، این فرصت را از دست بدهد شهرهای دیگر به تدوین این فیلم پرداخته و حوزه گردشگری تقویت خواهد شد.

وی افزود: وقتی یک سریال یا فیلم سینمایی ملی پخش می شود هنرمندان استانی به جایگاه های سراسری سینمایی ارتقا خواهند یافت که می تواند برای منطقه افتخارآفرین باشد.

هزینه این فیلم از محل بودجه پیش بینی نشده درنظر گرفته شده است

شهردار تبریز نیز با اشاره به اینکه هزینه این فیلم از محل بودجه پیش بینی نشده درنظر گرفته شده است گفت: اینگونه پروژه های سینمایی در تقویت گردشگری شهرهای کشور نقش مهمی دارند.

ایرج شهین باهر افزود: معرفی تبریز از طریق رسانه ها می تواند عملیاتی گردد که در واقع، ارزان ترین راه ممکن تلقی می شود.

در نهایت، زمان لازم جلسه برای رای گیری این لایحه ناتمام ماند و تصمیم گیری نهایی برای آن به جلسه آتی موکول گردید.

شایان ذکر است طبق تصمیم هیئت رئیسه و تصویب اعضا، شورای شهر تبریز دو هفته برای تعطیلات تابستانی تعطیل خواهد بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.