5

نگرانی وزارت بهداشت از برگزاری جشن های عروسی و مولودی خوانی

  • کد خبر : 7681
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
نگرانی وزارت بهداشت از برگزاری جشن های عروسی و مولودی خوانی

سخنگوی وزارت بهداشت، ضمن ابراز نگرانی از برگزاری جشن های عروسی و مولودی خوانی در استان کردستان، گفت: روند کرونا در این استان صعودی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، درباره وضعیت کرونا در استان کردستان، اظهار داشت: موارد ابتلاء و بستری روزانه در استان کردستان مجدداً روند صعودی به خود گرفته و این روند افزایشی با شیب تند و نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بانه، بیجار، سقز، سنندج، کامیاران و مریوان در این استان در وضعیت قرمز، شهرستان قروه در وضعیت هشدار یا پرخطر و شهرستان‌های دهگلان و دیواندره در وضعیت زرد و خطر متوسط بیماری قرار دارند.

لاری ادامه داد: تمامی شهرستان‌های قرمز استان کردستان در فهرست شهرستان‌های دارای وضعیت حاد و خطرناک بیماری کووید ۱۹ هستند که لزوم نظارت بر اجرای صحیح محدودیت های ویژه ستاد ملی در شهرستان‌های یاد شده از سوی مسئولان استانی، ضروری است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته گذشته میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان کردستان، حدود ۴۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده است که این عدد از میانگین کشوری بالاتر است. همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته، حدود ۴۱ نفر به ازای هر یک میلیون نفر بوده است که این شاخص هم از میانگین کشوری بالاتر است.

لاری افزود: در حال حاضر ۲۸۵ بیمار قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کردستان بستری هستند که ۴۲ نفر از این بیماران به علت شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی تاکید کرد: برگزاری مراسم عروسی، مولودی خوانی، دورهمی‌های خانوادگی در مناطق و باغ‌های حاشیه شهرها و همچنین تردد مسافرین از مناطق مرزی استان، از جمله نگرانی‌های همکاران ما در مدیریت اپیدمی بیماری در استان کردستان است که امیدواریم با همکاری مسئولان و مردم استان و پرهیز از رفتارهای اجتماعی پرخطر و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در استان کردستان باشیم.

۵۰۶۰۶۳۵

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.