9
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

هفته جاری ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی صعودی است

  • کد خبر : 2391
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
هفته جاری ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی صعودی است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه ۶۱ درصد مردم تبریز و کمتر از این مقدار سایر شهرستان های استان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، گفت: برخی مواقع تا ۴۰ درصد موارد نمونه برداری کرونا در آذربایجان شرقی در هفته جاری مثبت شده و ابتلا به این ویروس سیر صعودی دارد و در حال افزایش است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، عباسعلی درستی در شورای اداری شهرستان تبریز با بیان اینکه علت افزایش شیوع بیماری در آذربایجان شرقی را رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و افزایش مراسم های عروسی و عزاداری است، اظهار کرد: روزانه یکهزار نمونه برداری در استان انجام می شود که موارد مثبت آن از فروردین ماه بیشتر است.

وی افزود: تعداد نمونه برداری در آذربایجان شرقی پس از استان های فارس و خوزستان در رتبه سوم قرار دارد و آمار هفتگی بالاترین میزان دوران کرونا در این استان است اما دو سوم مبتلایان به صورت خفیف بوده و سرپایی به بیمارستان ها مراجعه کردند که از نقاط مثبت ابتلا است. 

درستی ادامه داد: روزها و هفته های اخیر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی در حالت هشدار یا قرمز قرار داشته و شیوع بیماری مرتب در حال افزایش است.

وی بیشترین مکان های ابتلا به کرونا را در آذربایجان شرقی مراسم های ترحیم، عروسی، دورهمی ها اعلام کرد و افزود: بانک ها، دفاتر پیشخوان و پلیس به اضافه ۱۰ و مطب های پزشکان دیگر مکان هایی هستند که بیشترین عامل بیماری هستند گرچه به پروتکل های بهداشتی هم عمل می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هشدار به مردم اظهار کرد: افزایش ابتلا به بیماری نشان می دهد که ویروس نه فقط ضعیف نشده بلکه اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم ویروس ما را غافلگیر می کند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.