6

پشت پرده تجارت با جراحی زیبایی/دخالت جراح نماها

  • کد خبر : 5403
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
پشت پرده تجارت با جراحی زیبایی/دخالت جراح نماها

رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در نشست خبری به بیان مسائل و مشکلات جراحی زیبایی در کشور پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد باطنی رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در ابتدای نشست خبری که صبح سه شنبه در محل انجمن برگزار شد، گفت: در وضعیت کرونایی کشور، موضوع گستردگی جراحی های زیبایی در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به افزایش جراحی های پلاستیک و زیبایی در دنیا، افزود: در ایران نیز این جراحی ها مطابق با شیوه نامه های معاونت درمان وزارت بهداشت در دوران کرونا عمل شد و هنوز هم همکاران ما به این شیوه نامه ها پایبند هستند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه افراد غیر حرفه ای در سطح جامعه لزومی نمی بینند که این شیوه نامه ها و پروتکل ها را رعایت کنند و همچنان در زیرزمین ها مشغول جراحی زیبایی هستند.

باطنی با عنوان این مطلب که امکان نظارت بر این قبیل جراحی های زیرزمینی وجود ندارد، گفت: ممکن است سلامت مردم به دلیل دخالت افرادی غیر حرفه ای در این رشته، به خطر بیافتد.

در ادامه عبدالجلیل کلانتر هرمزی عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، با تاکید بر اینکه همکاران ما در ایام کرونا تلاش کرده اند استانداردهای علمی در جراحی ها را بالاتر ببرند، تصریح کرد: سعی کرده ایم پا به پای معاونت درمان وزارت بهداشت، تمام استانداردهای علمی در جلوگیری از شیوع کرونا را در عمل های زیبایی لحاظ کنیم.

وی افزود: رعایت پروتکل ها تمرین خوبی برای ما بود، ولی ما نگران کسانی هستیم که به صورت غیر حرفه ای و تحت عنوان «جراحان پلاستیک نما» وارد رشته تخصصی شده اند.

کلانتر هرمزی با اشاره به تعداد تخصص های مختلف رشته جراحی پلاستیک و زیبایی، گفت: متاسفانه مثل خیلی کارهای دیگر، شاهد سوءاستفاده افراد جراح نما هستیم که بعضا پزشک هم نیستند.

وی ادامه داد: این افراد از فضای نیمه خاموش روزهای کرونایی سوءاستفاده کرده و در زیرزمین ها، جراحی های غیر اصولی و غیر استاندارد انجام می دهند.

کلانتر هرمزی گفت: وسعت کار و کشور به گونه ای است که امکان جلوگیری از سوءاستفاده را محدود می کند و فقط مردم هستند که باید مراقب جان خودشان باشند.

عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، از مردم درخواست کرد فریب تبلیغات در فضای مجازی را نخورند و به افراد متخصص مراجعه کنند. 

در ادامه، بابک نیکومرام نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، اظهار داشت: البته حساسیت مردم دلیل نمی شود که مسئولان از قبول مسئولیت خود شانه خالی کنند. 

وی ضمن ابراز نگرانی از تغییر قیافه ها، گفت: در کشورهای موفق، مردم به سمت زیبایی های حقیقی رفته اند. زیرا، تغییر قیافه ها با هدف خالی کردن جیب مردم انجام می شود.

نیکومرام، نسبت به تبعات و آسیب های تبلیغات اغواکننده جراحی های زیبایی هشدار داد و افزود: متاسفانه مردم دنبال جراحی زیبایی ارزان قیمت هستند که باید گفت جراحی های ارزان توسط کسانی انجام می شود که دوره های لازم را ندیده اند و در زیرزمین عمل می کنند.

وی به تبلیغات تزریق ژل و بوتاکس، پروتز سینه و…، اشاره کرد و گفت: پشت پرده جراحی های زیرزمینی، تجارت است. زیرا، باید بدانیم که پروتز سینه مثل شیمی درمانی می ماند و نباید به عنوان یک کار زیبایی به آن نگاه کرد. در حالی که رشته های غیر تخصصی وارد شده اند و این کار را انجام می دهند.

محمدرضا آخوندی نسب فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در همین ارتباط اظهار داشت: بروز این معضلات در جراحی های زیبایی، فقط به خاطر مناقع اقتصادی است. در حالی که امر نظارت بر عهده وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است.

وی با اشاره به افرادی که تحت عنوان تکنسین که برای جراحان بیمار می برند و حق الزحمه می گیرند، افزود: پوشش بیمه ای جراحی ها باید اصلاح شود و کسانی که دچار قصور می شوند، نباید از بابت بیمه خیالشان راحت باشد.

عبدالرضا روئین تن بازرس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، با اشاره به حساسیت های ایجاد شده برای جراحی زیبایی، گفت: اگر جاده عمل زیبایی باز شود، دیگر کسی سراغ جراحی های سرطان، آپاندیس و…، نمی رود. اگر هر کسی در رشته تخصصی خودش کار نکند، جامعه گرفتار می شود.

۵۰۳۵۸۸۲

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.