5
اعتراض مدیران سالن‌های زیبایی در تبریز؛

پشت پرده پلمب آرایشگاه‌های زنانه تبریز چیست؟

  • کد خبر : 2645
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
پشت پرده پلمب آرایشگاه‌های زنانه تبریز چیست؟
نیروهای بهداشت با بیان اینکه "بیکار نیستیم که مدام پیامک بفرستیم، ما پلمب می‌کنیم و در صورت ممانعت، با حکم دادستانی برمی‌گردیم" خودشان به عدم اطلاع‌رسانی در خصوص تمدید تعطیلی آرایشگاه‌ها اذعان می‌کنند.

مدیر یکی از آرایشگاه‌های زنانه تبریز در گفت وگو با خبرنگار آژانس خبری تبریزمن، با بیان اینکه براساس پیامکی که حدود ۱۰ روز پیش به آرایشگاه‌های زنانه ارسال شده بود، طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمام آرایشگاه‌های زنانه بایستی یک هفته تعطیل می‌شدند که آرایشگاه‌های زنانه با تبعیت از این تصمیم، یک هفته تعطیل بودند و از امروز می‌توانستند مجددا به فعالیت بپردازند.

وی افزود: البته اینکه چرا فقط بایستی آرایشگاه‌های زنانه تعطیل می‌شدند، اما کافه‌ها، قلیان‌سراها، رستوران‌ها، دفاتر پیشخوان، دفترخانه‌ها، متر و اتوبوسرانی و حتی مراکز خرید شامل این تصمیم و دستورالعمل نمی‌شدند، خود بحثی دیگر است.

این مدیر آرایشگاه معروف تبریزی با اشاره به اینکه به دنبال اتمام تاریخ مقرر در پیامک، دیروز تعدادی از مدیران آرایشگاه‌های زنانه با حضور در اتحادیه آرایشگاه‌ها و اتاق اصناف نسبت به شروع مجدد فعالیت خود استعلام نمودند، اظهار کرد: هر دوی این تشکل متولی فعالیت آرایشگاه‌ها، اعلام کرده‌اند هیچگونه دستورالعمل جدیدی برای‌شان نرسیده و چنانچه پیامکی به خود آرایشگاه‌ها در این رابطه نیامده باشد، می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی ادامه داد: بدنبال این استعلام، آرایشگاه‌های زنانه از صبح امروز اقدام به بازگشایی محل کار خود نمودند که متاسفانه بهداشت بدون هیچگونه اطلاع قبلی از صبح اول وقت اقدام به پلمب آرایشگاه‌ها نمود. البته خود نیروهای بهداشت هم به عدم اطلاع‌رسانی در خصوص تمدید تعطیلی آرایشگاه‌ها اذعان نموده و اظهار می‌دارند؛ “بیکار نیستیم که مدام پیامک بفرستیم، ما پلمب می‌کنیم و در صورت ممانعت، با حکم دادستانی برمی‌گردیم.”

یکی دیگر از مدیران آرایشگاه‌های زنانه، با گلایه از تبعیضات اعمال شده نسبت به این صنف، خاطرنشان کرد: در حالی که کارگاه‌هایی با ۱۰ -۱۵ نفر نیرو، عنوان واحد صنعتی و تولیدی و کارآفرین را یدک کشیده و در حد توان حمایت می‌شوند، آرایشگاه‌های زنانه که براساس لیست بیمه ارسالی بعضا تا ۱۴۰ نفر در آنها مشغول بکار هستند، مورد بی‌مهری قرار گرفته و به زور و بدون اطلاع‌رسانی قبلی تعطیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در تماس آشنایان یکی از آرایشگاه‌ها با فرماندار محترم تبریز، ایشان از تمدید تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه اظهار بی‌اطلاعی کردند، گفت: البته آقای مهدوی بعدا اظهار داشتند پیگیر موضوع شده و متوجه شده‌اند؛ ستاد استانی مبارزه با کرونا یک هفته دیگر تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه را تمدید کرده ولی موضوع تمدید، اطلاع‌رسانی و هماهنگی نشده است.

وی در خاتمه با اعلام اینکه این صنف با توجه به زنانه بودنش که فعالان آن اغلب زنان سرپرست خانوار و فاقد قدرت آنچنانی هستند، گفت: به نظر می‌رسد همین امر سبب شده، بهداشت دیواری کوتاه‌تر از دیوار آرایشگاه‌های زنانه نیافته و برای همین همه فشارها را متوجه این قشر و صنف می‌کند.

وی در خاتمه با انتقاد از عدم برخورد بهداشت با رستوران‌هایی که تا پاسی از شب  با ازدحام جمعیت روبرو هستند و هیچکدام از پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: این انر نشان می‌دهد با توجه به مردانه بودن رستوران‌ها، بهداشت زورش به رستوران‌ها نمی‌رسد و ترجیح می‌دهد این کمبود و ناتوانی را با اعمال فشار بیشتر به آرایشگاه‌‌های زنانه جبران کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.