8

پیراهن چهل تیکه بر معابرشرق تبریز /حکایت پر تکرار چاله چوله‌های شهر اولین‌ها!

  • کد خبر : 1918
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
پیراهن چهل تیکه بر معابرشرق تبریز /حکایت پر تکرار چاله چوله‌های شهر اولین‌ها!
این روزها حال آسفالت خیابان‌های شهر تبریز که شهر اولین‌ها است خوب نیست و معضل چاله چوله خیابان ها و معابر این شهر مردم را باچالش های جدی مواجه کرده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، مبلمان و زیرساخت‌های شهری به عنوان بخشی از سیمای شهر باعث ایجاد هویت، زیبایی آن می‌شود که این امر با افزایش جمعیت شهرها نیاز به کار و خدمات رسانی بیشتر است.

در زندگی ماشینی امروز انسان نیازمند ساختاری در فضای شهر است که بتواند در محیطی امن و با آسایش خیال و راحتی با  تردد از خیابان ها به کارهای روزه مره زندگی خود بپردازد.

اما این روزها حال آسفالت خیابان‌های شهر تبریز که شهر اولین‌ها است خوب نیست و معضل چاله چوله خیابان ها و معابر این شهر مردم را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

این روزها که در خیابان‌های تبریز قدم بر می‌داریم و با هر رهگذری هم کلام می‌شویم، از آسفالت‌های بی‌سر و سامان نه تنها در خیابان‌های فرعی گلایه‌مند هستند بلکه از چاله چوله های فراوان در خیابان‌های اصلی به ستوه آمده‌اند.

.

.

وقتی آسفالت خوب آرزوی شهروند می‌شود !

شهرداری منطقه پنج تبریز از جمله مناطق برخوردار این کلانشهر محسوب می‌شود که از نظر صدور پروانه ساختمانی به دلیل واقع شدن شهرک‌های جدیدالاحداث در حوزه استحفاظی‌اش در مقایسه با دیگر مناطق همیشه رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد. 

شهرک‌هایی همچون نصر، مرزداران، مصلی، نیاوران و استانداری که در سال‌های اخیر ساخت و ساز در آنها رونق یافته و جمعیت انبوهی را نیز در خود جای داده اینک شهروندانش علاوه بر آنکه از وضعیت فضای سبز و مکان‌های ورزشی و تفریحی انتقاد دارند دسترسی به آسفالت مناسب معابر را نیز برای خود آرزو می‌پندارند. 

.

.

حقوق شهروندی گمشده در چاله‌های شهر

اگر گذرتان به کوی استانداری بیفتد قطع یقین یک‌ متر مربع آسفالت سالم نخواهید دید و شهرداری از رسیدگی به وضعیت معابر به ویژه در دو سال اخیر کوتاهی کرده است. اوضاع معابر کوی نصر و نیاوران را اگر عقب مانده‌ترین خیابان‌های شهر بگوییم  شاید سخنی گزاف نباشد.

به گفته یکی از شهروندان ساکن کوی مصلی شهرداری منطقه پنج دلیل ساماندهی نکردن  آسفالت خیابان ها و محلات کوی را ادامه ساخت و ساز می‌گوید. به گفته وی معلوم نیست تاکی شهروندان باید صبر کنند تا ساخت و ساز در این ‌شهرک تکمیل شود. با توجه به درآمد کلان شهرداری منطقه پنج تبریز از محل صدور پروانه ساختمانی و تخریب کوچه و ‌خیابان‌ها توسط انبوه‌سازان  انتظار است شهرداری به آسفالت‌ریزی معابر اهمیت داده و به خواسته‌های شهروندان ارزش قائل شود. 
گزارش فارس حاکی است علاوه بر کیفیت بسیار پایین وضعیت آسفالت معابر شهرک‌های شرق تبریز متاسفانه امسال نیز منطقه پنج تاکنون اقدام خاصی برای آسفالت‌ریزی اساسی مسیر جاده تهران و اتوبان پاسداران  به غیر از چاله‌زدایی انجام نداده که بیشترین نارضایتی مسافران و گردشگران و همچنین خود شهروندان از نامناسب بودن آسفالت ورودی شرق تبریز و اتوبان پاسداران حکایت دارد. 

بنا به ادعای شهرداری منطقه پنج امسال ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای نهضت آسفالت‌ریزی اساسی در این منطقه پیش‌بینی شده است.

داستان ادامه‌دار چاله چوله های شهر اولین‌ها

مدت‌ها است که چاله چوله‌های ایجاد شده در سطح خیابان‌های شهر بلای رانندگان شده و آنان را معترض کرده است.

وجود این چاله‌ها که هراز چند گاهی نیز خسارت‌هایی را به خودروها وارد می‌سازد و اشک و داد رانندگان را در آورده اما با این وجود، مشکل همچنان به قوت خود باقی است و گویی مجموعه مدیریت شهری به فکر راه حل اساسی پر کردن این چاله‌ها نیستند.

کافی است با گشت و گذاری در سطح شهر داشته باشید تا شاهد تخریب آسفالت در خیابان‌ها و ایجاد چاله‌های عمیق، جدا شدگی قیر از مصالح سنگی و چاله کوچک و بزرگ باشید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.