10
مشاور ارشد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:

کارخانه ماشین‌سازی آبروی صنعت شمال‌غرب کشور است

  • کد خبر : 1700
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کارخانه ماشین‌سازی آبروی صنعت شمال‌غرب کشور است
مشاور ارشد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارخانه عظیم و مهم ماشین‌سازی تبریز آبرو و عزت صنعت منطقه شمال‌غرب کشور است.

به گزارش آژآنس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، ضیاءالدین شجاعی برهان روز یکشنبه در بازدید از کارخانه ماشین سازی تبریز، اظهار داشت: همواره این کارخانه دارای آوازه در سطح منطقه و حتی جهان بوده است و مردم تبریز دارای تعصب و غیرت ویژه ای بر روی این کارخانه هستند.

وی افزود: متاسفانه در مقطعی این کارخانه دچار مشکلاتی شد که دغدغه جدی و اساسی برای کارمندانش به وجود آمد و همه نگران شدند که چرا ماشین سازی که یک قطب مهم صنعتی بود با مشکلات مالی و عدم پرداخت حقوق رو به رو است.

شجاعی برهان اضافه کرد: از وقتی این مجموعه به صندوق بازنشستگان فولاد بازگشت، تحولات و جهش های بسیار خوبی صورت گرفت و در راستای شعار جوان گرایی، مدیر عامل جوان و لایقی برای مجموعه منصوب شد که منشا تحولات بزرگی شده است.

وی گفت: پرداخت به روز حقوق و مزایا، افزایش۱۹۰ درصدی فروش، رشد ۵۳ درصدی تولید و کاهش ۵۴ درصدی زیان و پرداخت تمام بدهی این مجموعه به بانک ها طی ماه های اخیر به انجام رسیده و ماشین سازی در حال حاضر فاقد بدهی به سیستم بانکی است.

شجاعی برهان افزود: هم اکنون آرامش به این مجموعه برگشته و در راستای شعار سال اقداماتی صورت گرفته که قابل تقدیر است و امیدواریم با حمایت هرچه بیشتر متولیان امر، این کارخانه به نقطه اوج بهره مندی از توانمندی های خود برسد.

وی از ابراز رضایت استاندار آذربایجان شرقی از عملکرد صندوق فولاد و ‌تیم مدیریتی ماشین سازی، ابراز خرسندی کرد.

کارخانه ماشین سازی تبریز با بیش از ۵۰ سال قدمت یکی از بزرگترین کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک و تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی همانند انواع ماشین‌ابزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی است.

کارخانه ماشین سازی در سال ۱۳۴۶ کلنگ زنی و در سال ۱۳۵۲ به بهره برداری رسیده است.

این گروه صنعتی مادر که از نخستین واحدهای صنعتی مادر ایران محسوب می شود، در یک دهه اخیر به دلیل واگذاری های غیراصولی به افراد غیراهل با مشکلات اساسی در مدیریت و تولید مواجه شده و بخش بزرگی از نیروی انسانی آن بیکار شده بود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند ماه قبل مالکیت گروه صنعتی ماشین سازی را از فرخزاد گرفت و  آن را به صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، به عنوان مالک قبلی آن، پس داد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.