8

کاهش ٢٢ درصد ورودی سدهای آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 972
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
کاهش ٢٢ درصد ورودی سدهای آذربایجان‌شرقی
مدیرعامل شرکت ‌آب منطقه آذربایجان‌شرقی گفت: میزان ورودی روان آب‌ها به مخازن سدهای استان تا به امروز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کاهش دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، یوسف غفارزاده اظهار کرد: با وجود کاهش ۲۲ درصدی میزان آب های ورودی به سدهای استان در سال جاری، با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و نگهداشت آب از سال قبل، اکنون مجموعه ذخایر آبی در مخازن سدهای بزرگ آذربایجان شرقی برابر پارسال است.

وی افزود: ‌از اول سال آبی امسال، از اول مهر ماه سال ‌گذشته تاکنون، ۳۸۰ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای بزرگ استان شده، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۳۹۴ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای آذربایجان شرقی شده ‌است.

وی گفت: ‌روان آب های ورودی تمام سدهای آذربایجان شرقی در سال جاری نسبت به سال قبل کاهش داشته است و  در این میان سدهای زنوز، ‌قلعه چای عجب شیر و نهند تبریز به ترتیب با ۳۷ درصد، ۳۱ درصد و ۲۷ درصد کاهش بیشترین کاهش ها را به خود اختصاص دادند.

‌ غفارزاده افزود: در حال حاضر ۷۱ درصد مخازن سدهای بزرگ آذربایجان شرقی پر شده و ۲۹ درصد از آنها خالی است.

‌ وی ادامه داد: سد های کوچک در حال آبگیری آذربایجان شرقی نیز افزون بر ۵۸ مورد ‌است که در سطح استان گسترده و پراکنده هستند و بیشتر برای بهبود معیشت روستاییان ساخته شده اند و امسال از نظر آبگیری در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

 وی گفت: در حال حاضر حدود ۶۷ درصد از مخازن این سدها پر بوده و ۳۳ درصد آنها در حال سرریز شدن است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.