7
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز:

کرونا چه تاثیری بر صنف طلافروشان داشته است؟

  • کد خبر : 853
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۰۰
کرونا چه تاثیری بر صنف طلافروشان داشته است؟
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز گفت: با شیوع کرونا، وضعیت مالی این صنف به هم ریخته و فعالان عرصه طلا و جواهر متحمل ضرر و زیان‌ بزرگی شده اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، مهدی بهرمانی، در خصوص وضعیت صنف طلافروشان در شرایط فعلی، اظهار کرد: فروشگاه‌ها و واحدهای تولیدی طلا، جواهر و نقره برای فروش آخر سال و خرید مسافران نوروزی چشم دوخته بودند که با شیوع کرونا ویروس از اوایل اسفند با عدم مراجعه مشتریان مواجه شده و از اواسط اسفند ماه واحدهای طلافروشی برای قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس تعطیل شدند؛ با از دست دادن این فرصت‌ها وضعیت مالی این صنف دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: این اپیدمی، اقتصاد تمامی صنف‌ها را تحت شعاع قرار داده و صنعت طلا و جواهر هم از آن مستثنی نیست و از سویی آسیب‌های مالی، اقتصادی و به هم خوردن زنجیره منظم تولید، توزیع، فروش و تصمیمات غیرکارشناسی منجر به نگرانی‌های این صنف شده است.

بهرمانی با بیان این‌که دولت باید برای جبران خسارت‌های کرونا ویروس تمهیداتی از قبیل ارائه وام‌های بلند مدت برای واحدهای آسیب دیده و ایجاد فرصت برای بازپرداخت اقساط بانکی معوق اصناف را در اولویت قرار دهد، خاطرنشان کرد: همچنین باید در بخش مالیات و بیمه نیز تصمیمات جدیدی با استفاده از کارشناسان و نمایندگان اتحادیه با در نظر گرفتن شرایط و بحران موجود در بازار اتخاذ شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در خصوص وضعیت طلا و ارز در سال جاری، گفت: با فروکش بیماری کرونا و در نتیجه بازگشت معامله گران بورس و وضعیت سفید جهانی، امکان نزولی بودن اونس طلا میسر خواهد شد.

وی عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در نام گذاری این سال از عنوان جهش تولید استفاده کردند، بعد از دوران قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی باید با تلاش‌های مضاعف در امورات تولید جهش ایجاد کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.