17
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب:

کودک ۹ ساله میاندوآبی در زرینه‌رود غرق شد

  • کد خبر : 2777
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کودک ۹ ساله میاندوآبی در زرینه‌رود غرق شد
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: یک کودک ۹ ساله‌، عصر روز گذشته حین شنا در زرینه‌رود غرق شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، علی مولایی اظهار داشت: این کودک اهل کوی “قره‌ورن” میاندوآب است که به همراه خانواده خود برای شست‌وشوی وسایل منزل و پشم گوسفند به ساحل زرینه‌رود رفته بود.

وی افزود: این کودک برای شنا به قسمت پرعمق رودخانه رفته بود که بلافاصله جریان شدید آب او را با خود برده و غرق کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب بیان کرد: نیروهای امدادی از جمله آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و نیروهای مردمی با حضور در محل، برای یافتن جسد این نوجوان وارد آب شده و پس از یک ساعت تلاش، او را از آب بیرون کشیدند ولی تلاش نیروهای اورژانس برای احیای دوباره این نوجوان نتیجه نداد.

مولایی با اشاره به اینکه امسال این چهارمین فرد است که در این رودخانه جان خود را از دست می‌دهد، اظهار داشت: شهروندان تا حد امکان باید از شنا و یا حضور در حاشیه این رودخانه و دیگر رودخانه‌های این شهرستان و همچنین کانال‌های آب خودداری کرده و خطر غرق شدن در این مکان‌ها را جدی بگیرند.

مولایی به خانواده‌ها توصیه کرد با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق‌شدگی در فصل تابستان، فرزندان خود را از شناکردن در رودخانه‌های با عمق زیاد و کانال‌های آب منع کنند.

همچنین امروزه در پی بی‌توجهی برخی از شهروندان به مسایل زیست محیطی، رودخانه‌ها به محلی برای شست و شو خودروها و برخی وسایل منزل تبدیل شده که این امر ضمن افزایش خطرات جانی مثل غرق شدن، موجب آلودگی آب‌های سطحی نیز می‌شود.

زرینه‌رود با طول ۳۰۰ کیلومتر و با آبریز بیش از ‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از کوه‌های استان کردستان سرچشمه می‌گیرد و با گذر از شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و سومین شهرستان پرجمعیت این استان پس از ارومیه و خوی به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.