8
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی:

۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی برعهده بیمه سلامت است/ آمار افراد چنددفترچه‌ای به صفر رسیده است

  • کد خبر : 2825
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی برعهده بیمه سلامت است/ آمار افراد چنددفترچه‌ای به صفر رسیده است
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: بیماران کرونایی طی ۲۴ ساعت ساماندهی شده و دارای دفترچه می‌شوند و حتی ۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی در بخش بستری را برعهده بیمه سلامت می‌پردازد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از فارس، وحید مجیدی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی و هم‌اندیشی با رسانه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: عملیات اجرایی ساختمان جدید بیمه سلامت استان از خرداد ۹۶ کلید خورد ولی بعد از ۱۰ ماه، پیمانکار پروژه، عملیات را متوقف کرد. با تغییر پیمانکار مجددا عملیات اجرایی پروژه از اسفند ۹۷ آغاز شد و در نهایت بعد از ۲۷ ماه ساختمان مورد بهره‌‌برداری رسید.

وی افزود: این ساختمان جزو ساختمان‌های بی‌نظیر بیمه سلامت است و از نظر امکانات و شرایط ساختمانی جزو ساختمان‌های کم‌نظیر شهر می‌باشد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنانش با اشاره بر اینکه پذیرش نسخ از یک تیرماه در این فضا انجام می‌گیرد، افزود: این فضا در ۷ طبقه با مجموعه‌های مختلف برای استفاده پرسنل و شهروندان احداث شده است.

وی در ادامه به پروژه‌‌های الکترونیکی بیمه سلامت استان اشاره کرد و گفت:  ۶۳۸ پزشک به سیستم الکترونیکی وصل شده و نسخ را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند و ۴۰۰ پزشک باقی مانده نیز قطعا با برنامه‌ریزی و ارائه آموزش‌های لازم تا آخر شهریورماه به سیستم نسخ الکترونیکی متصل خواهند شد.

مجیدی افزود: ۱۰ میلیارد ریال در ۱۴ تیرماه سال جاری پرداختی برای دریافت اسناد (نسخ الکترونیکی) داشتیم.

وی با بیان اینکه ۵۸۰ موسسه نسخ خود را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند، افزود: قطعا این موضوع تا پایان مردادماه با تحول چشمگیری روبه‌رو خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته ۳۹۴ هزار نسخه الکترونیکی برای بیمه سلامت استان ارسال شده، گفت: بیمه سلامت از آخر آذر سال‌جاری دیگر نسخ کاغذی از بخش خصوصی دریافت نخواهد کرد. هرچند شاید شروع کار با مشکلاتی مواجه شود، ولی قطعا بعد از چند ماه دیگر چیزی به نام نسخه کاغذی نیست و همه افراد تحت پوشش بیمه سلامت با یک کدملی شناسایی می‌شوند.

.

.

وی ادامه داد: به صراحت می‌توان اعلام کرد که تعداد افراد با دو یا سه دفترچه به صفر رسیده است.

▪️صرفه جویی ۴ میلیون برگ کاغذ با اجرای نسخ الکترونیکی

مجیدی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: با بیمارستان‌های شمس، بهبود، کلینیک آبان، شهریار، ۲۹ بهمن و غیره هماهنگ شده تا دیگر نسخ کاغذی نفرستند. با اجرای این طرح، ۴ میلیون برگ کاغذ در سال صرفه‌جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه این هفته ۱۰ هزار میلیارد ریال از پرداختی کارانه پرستاران در اختیار بیمه سلامت قرار گرفت، گفت: یک‌شنبه این مبلغ به حساب مطالبه‌گران پرداخت شده و امیدواریم با حمایت دولت، سه ماه بدهی آخر سال ۹۸ را به دانشگاه پرداخت کنیم که البته اخیرا ۳۲ میلیون ریال پرداختی به دانشگاه داشتیم.

مجیدی یادآور شد: بیماران کرونایی طی ۲۴ ساعت ساماندهی شده و دارای دفترچه می‌شوند و حتی ۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی در بخش بستری را بیمه سلامت می‌پردازد‌.

وی متذکر شد: از لحاظ علمی هیچ‌کدام از درمان و داروها برای کرونا اثبات شده نیست و نتیجه قطعی ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تمامی خدماتی که مناسب برای درمان مبتلایان کرونا باشد، قطعا تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی با اشاره بر اینکه در اسفند و فروردین که اوج شیوع کرونا بود، بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان (نصف اعتبارات کل سال یک استان) از مطالبات توسط دولت به ما تخصیص یافت، گفت: دفترچه‌های کارمندی و سایر اقشار با مشکل تاریخ اعتبار روبه رو نیستند زیرا بحث استحقاق‌سنجی انجام گرفته است.

مجیدی یادآور شد: امید است با کارها و عملکرد خوبی که به همت همکاران در بیمه سلامت داشتیم به عنوان پنجمین بار دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی انتخاب شویم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افزایش چشمگیری از لحاظ تعداد افراد تحت پوشش در اثر کرونا نداشتیم، گفت: آماری از هزینه‌کرد برای افراد مبتلا به کرونا با دفترچه بیمه سلامت نداریم.

وی اضافه کرد: هیچ محدودیتی از لحاظ صدور بیمه برای افراد معرفی شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد نداریم.

مجیدی خاطرنشان کرد: ملک ساختمان قبلی بیمه سلامت در اختیار بیمه است و هنوز فکری برای آن ساختمان نداریم ولی در صورت انفکاک اداره تبریز از اداره‌کل، به این ساختمان منتقل خواهد شد.

وی اذعان داشت: با جا افتادن موضوع نسخ الکترونیکی تجمع دارو در خانه‌ها کاهش خواهد یافت و دیگر یک فرد دیابتی نمی‌تواند سر خود میزان انسولین را کاهش یا افزایش دهد زیرا در صورت مراجعه نمی‌تواند دارو و آمپول را بخرد چرا که برنامه استفاده در اختیار پزشک و داروخانه خواهد بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.