6
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس:

منطقه آزاد ارس در زمینه توسعه شرکت‌های فن آور همکاری می‌کند

  • کد خبر : 10652
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
منطقه آزاد ارس در زمینه توسعه شرکت‌های فن آور همکاری می‌کند
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس از امضای توافق نامه همکاری در اجرای برنامه گرنت فناوری بین صندوق پژوهش و فناوری ارس، پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه شرکت‌های فن آور و دانش بنیان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محسن نریمان در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری ارس نیز به عنوان صندوق عامل برنامه گرنت فناوری (حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و پارک فاوا از پایان نامه ها، کسب و کارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ) در آذربایجان شرقی انتخاب شده است.
وی افزود: براساس این توافق نامه با انتخاب صندوق پژوهش و فن آوری ارس به عنوان صندوق عامل برنامه گرنت فناوری توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی (پارک مجری طرح گرنت فناوری)، منابع تخصیصی توسط سازمان حامی، نزد این صندوق تودیع و از این طریق برنامه گرنت فناوری اجرا می شود.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: در مرحله‌ی اول، این طرح در پنج استان آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی، مرکزی و سمنان اجرا می‌شود.
نریمان اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری ارس تنها صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور بوده و خدمات و تسهیلات متنوعی را به عنوان صندوق عامل از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های فناور و دانش بنیان ارایه می کند.
صندوق پژوهش و فناوری ارس بصورت رسمی از آبان سال ۱۳۹۸و همزمان با برگزاری نمایشگاه ربع رشیدی، آغاز به فعالیت کرده است و در این مدت با تاسیس دفتر و اقدامات اولیه توانسته خدمات قابل توجهی را به مخاطبان خود ارائه کند.
طرح گرنت فناوری به منظور بسط و توسعه توان ملی در نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر دانایی، زمینه‌سازی حرکت دانشگاه‌های کشور به سوی دانشگاه کارآفرین، ارتقای ظرفیت توسعه فنّاوری در مراکز پژوهشی و حمایت از صاحبان ایده‌های فنّاور در جهت تولید نمونه اولیه (MVP)، توسط دفتر امور فنّاوری وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در قالب حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دارای ایده‌های فنّاورانه و بازارگرا اجرا می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.