9

تداوم آلودگی هوای کلان شهر تبریز

  • کد خبر : 12141
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
تداوم آلودگی هوای کلان شهر تبریز
مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد هوای کلان شهر تبریز امروز یکشنبه هم برای گروه های حساس ناسالم است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا به نقل از مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی،  میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز در شبانه روز گذشته براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۱۹ بوده است که این وضعیت برای گروه‌های حساس، ناسالم محسوب می‌شود.

این اداره کل به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان توصیه کرده است در شهر تبریز از فعالیت طولانی و سنگین و ورزش کردن در محیط‌های باز خودداری کنند.

دیروز نیز هوای این شهر در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بود.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است و همچنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها محسوب می‌شود و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

گفته می شود استفاده از مازوت در نیروگاه برق حرارتی تبریز به همراه پدیده وراونگی و تردد پرشمار خودروها از دلایل اصلی آلودگی هوای کلان شهر ۱.۸ میلین نفری تبریز در فصول سرد سال است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.