8

خسارات سنگین بخش تولید بر اثر خاموشی‌های بی‌رویه در شهرک‌های صنعتی

  • کد خبر : 12428
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
خسارات سنگین بخش تولید بر اثر خاموشی‌های بی‌رویه در شهرک‌های صنعتی
گزارش میدانی از وضعیت شهرک‌های صنعتی در تبریز گویای آن است که قطعی برق در برخی از شهرک‌های صنعتی بیش از آن چیزی است که وزارت نیرو تعهد کرده بود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، کارخانجات به سختی تحریم‌ها را دور می‌زنند و واردات مواد اولیه را انجام می‌دهند اما وقتی مواد اولیه به بنگاه می‌رسد نمی‌توانند براحتی تولید را دنبال کنند. به غیر از مشکلات ریز و درشت که مانع از فعالیت تولیدکنندگان می‌شود، قطع برق هم به چالش‌های تولیدکنندگان افزوده شده است.

اما وزارت نیرو قطعی برق غیرهدفمند شهرک‌های صنعتی را قبول ندارد و آنگونه که برق منطقه‌ای اعلام می‌کند تمام شهرک‌های صنعتی بر اساس زمانبندی که با مدیران شهرک‌های صنعتی شده است با قطعی برق مواجه می‌شود، در صورتی که چنین نیست.

قطعی ناگهانی برق واحدهای تولیدی موجب بروز خسارت‌های بسیاری در فرآیند تولید می‌شود و این موضوع لزوم تأمین برق مطمئن و عاری از نوسان را برای شهرک‌های صنعتی دوچندان می‌کند. به‌این‌ترتیب روند فعالیت آنها دچار اختلال می شود.

فعالان شهرک‌های صنعتی به خاموشی‌های طولانی اعتراض دارند. به گفته صنعتگران شهرک‌های صنعتی تبریز در سال جهش تولید، ساعات خاموشی این شهرک‌ها، رو به افزایش است و از آنجا که دو ساعت برای راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های واحدهای تولیدی این شهرک وقت صرف می‌شود، عملا واحدهای تولیدی شش ساعت در روز و حدود دو تا سه روز در هفته قادر به انجام فعالیت‌‎های تولیدی خود نیستند.

در این شرایط کدام اداره یا ارگان مسئولیت ضرر و زیان وارد شده به تولیدکننده را برعهده می‌گیرد؟

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.