6
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی

احداث کمربند ایلخچی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد خبر : 18045
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
احداث کمربند ایلخچی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه کار مطالعاتی احداث کمربندی ایلخچی در سال ۱۳۸۰ انجام و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از ۲۱ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، جواد رحمتی در جلسه شورای فنی آذربایجان شرقی افزود: کمربندی ایلخچی در سمت جنوب غربی تبریز قرار دارد که بخش عظیمی از ترافیک را تحمل می کند.
وی اظهار کرد: این پروژه به دلیل حادثه خیز بودن عبور ترافیک جاده ترانزیت از داخل شهر ایلخچی و با هدف کاهش بار ترافیکی مسیر، کاهش تصادفات و کاهش زمان سفر دارای اهمیت است.
رحمتی ادامه داد: محدوده این پروژه ۸ کیلومتر می باشد که ۶ کیلومتر آن تملک شده، ولی برای تملک ۲ کیلومتر باقی مانده حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین این رقم از محل اعتبارات استانی امکان پذیر نیست.
وی گفت: تلاش می کنیم برای تامین اعتبار تملک ۲ کیلومتر باقی مانده از کمربندی ایلخچی این پروژه را با قطعه ۵ آزادراه تبریز- ارومیه ادغام کنیم.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به درخواست انجمن صنفی پیمانکاران در خصوص تعلیق پروژه های عمرانی به دلیل تشدید وضعیت شیوع کرونا، اظهار کرد: تاکنون هیچ مشکلی از سوی پیمانکاران در خصوص بیمار کرونا مطرح نشده و مشکلاتی که بیان شده در مورد محدودیت های تردد بود که رفع شده است.
وی با رد درخواست تعلیق و توقف پروژه های عمرانی، گفت: از زمان شیوع کرونا تا کنون مشکلی در اجرای پروژه های عمرانی به وجود نیامده و با توجه به اینکه فعالیت کارگران در فضای باز در حال انجام است، پیمانکاران می توانند با افزایش برخی هزینه ها، پروژه ها را ادامه دهند.
رحمتی گفت: هزینه‌های مازاد و غیرمتعارف ناشی از تاثیرگذاری بیماری کرونا با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و کارفرما در مواردی که از سوی پیمانکار مطرح می‌شود، پرداخت شود.
وی اظهار کرد: برای مثال پیمانکاران می‌توانند کارگاه‌های خوابگاهی را برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی افزایش دهند و همچنین برای رعایت پروتکل های بهداشتی نیز ملزومات و ابزار آلات بهداشتی خریداری کنند که با پرداخت این هزینه‌ها به پیمانکاران موافقت می‌شود.
شهر ایلخچی آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از ۳۲ هزار نفر در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلان‌شهر تبریز واقع‌ شده و بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین روزانه پس از تحمل ترافیک چند کیلومتری در این شهر، از تبریز به ارومیه و بالعکس می‌روند و از این شهر عبور می‌کنند.
کارشناسان می‌گویند؛ تکمیل کمربندی ایلخچی می‌تواند علاوه بر تسهیل تردد در این شهر از مصرف بی‌مورد سالانه هزاران لیتر بنزین و گازوییل صرفه‌جویی و از آلودگی هوا در این مسیر بدلیل تراکم و ترافیک شدید خودرویی جلوگیری کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.