11
فرمانده سپاه ناحیه امامت در مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس؛

دفاع مقدس یک مکتب و فرهنگ نشأت گرفته از عاشورا است/ دشمنان انقلاب نه با فرد بلکه با ایدئولوژی انقلاب مشکل دارند

  • کد خبر : 26524
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
دفاع مقدس یک مکتب و فرهنگ نشأت گرفته از عاشورا است/ دشمنان انقلاب نه با فرد بلکه با ایدئولوژی انقلاب مشکل دارند
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: دفاع مقدس یک مکتب و فرهنگی است که از مکتب عاشورایی سیدالشهدا نشأت گرفته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل در مراسم یادواره شهدای دفاع که در شرکت پگاه آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ و مکتب دفاع مقدس، ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار، تکیه بر توانایی‌های داخلی، عدم وابستگی به شرق و غرب و… است که همین مسائل آن را از دیگر انقلابها متمایز کرده است.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب با فرد یا شخصی سر ستیز ندارند افزود: دشمنان انقلاب با فرهنگ و ایدئولوژی انقلاب که با هدایت ولی فقیه مدیریت می‌شود مشکل دارند چرا که چنین مکتبی، نقشه‌های شوم آنان را از بین خواهد برد.
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز ادامه داد: همانطور که امام راحل هم بارها تأکید کرده اند، در جنگ ۸ ساله، دوست و دشمن معلوم شدند و ما فهمیدیم که هم شرق و هم غرب، چشم طمع به کشور ما دارند.
وی گفت: ما باید با تقویت بنیه‌های کشور در همه زمینه‌ها، بتوانیم از وابستگی کشور به کشورهای دیگر بکاهیم.
سرهنگ پاسدار پوراسماعیل با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس یک الگوی بسیار خوب برای مسئولین کنونی است و می توانند با الهام از همان شیوه جهادی و انقلابی، بسیاری از موانع پیشرفت کشور را بردارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر وظیفه داریم که همان روحیه ایثار و از خودگذشتگی و روحیه خدمت صادقانه در زمان دفاع مقدس را احیاء کنیم، همانطور که در اوایل انقلاب، با تکیه بر همین روحیه و با دستان خالی، کارهای عظیمی صورت گرفت.

▪️اگر شهدا و ایثارگران نبودند سرنوشت شومی در انتظار کشور بود

مدیرعامل شرکت پگاه استان هم در ادامه این مراسم با اشاره به شأن و منزلت مقام شهداء گفت: مطمئنا اگر رشادت ها و ایستادگی رزمندگان، شهداء و ایثارگران دفاع مقدس نبود، معلوم نبود که الان چه شرایط خطرناکی بر کشور حاکم می شد.
اعیانی گفت: اگر نگاهی به تحولات منطقه، وجود جریانها و گروهکهای تروریستی و… بیاندازیم، متوجه می شویم که به برکت همین خونها و ایثارها است که چنین امنیت بی نظیری بر کشور حاکم است.
وی همدلی، اتحاد و اطاعت از ولی فقیه را از اصلی ترین دلایل موفقیت دفاع مقدس بیان کرد و گفت: همین روحیه و شرایط باید در مقطع کنونی هم در کشور حاکم شود.
مدیرعامل شرکت پگاه استان اضافه کرد: شهدا و ایثارگران، از همه چیز خود برای این وطن گذشته‌اند و اگر امروز خود یا خانواده‌های‌شان مزایایی هر چند ناچیز دریافت کنند جای هیچ گونه نقد نیست چرا که در همه کشورهای دنیا روال به همین شکل است هرچند که شهدا و ایثارگران ما با خدا معامله کرده اند و ذره ای چشم داشت دنیوی نداشته و ندارند.
اعیانی در پایان گفت: روحیه جهادی و خستگی ناپذیری دوران دفاع مقدس را باید به همه بخشها تسری دهیم و با همین روحیه در حوزه صنعت، اقتصاد، ورزش و… به دستاوردهای بزرگی دست خواهیم یافت.
در خاتمه از پدران شهدای مدافع حرم و رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.