2

رزمندگان از عملیات کربلای ۵ روایت می‌کنند

  • کد خبر : 34833
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
رزمندگان از عملیات کربلای ۵ روایت می‌کنند
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌ شرقی از برگزاری آیین شب خاطره «کربلایی‌ ها» خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌ شرقی، سید محمد حسین بلاغی با بیان این مطلب اظهار کرد: همزمان با سالگرد عملیات «کربلای ۵» سی‌وسومین آیین شب خاطره حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با عنوان «کربلایی‌ها» در تبریز برگزار می شود.

وی افزود: در آیین ضمن روایت و خاطره‌گویی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به ویژه رزمندگان عملیات کربلای پنج، از کتاب‌ های «معجزنشان» و «سرباز سفید» که توسط حوزه هنری منتشر شده است، رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه افزود: این مراسم روز چهارشنبه ۲۹ دی ساعت ۱۵:۳۰ در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

گفتنی است، این آیین با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و سایر ارگان های مرتبط برگزار می شود.

عملیات کربلای پنج ۱۹ دی ماه ۶۵ در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز شد و تا بیست و پنجم اسفندماه همان سال به طول انجامید. نهاد اصلی در این عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و توپخانه هوانیروز ارتش را در کنار خود داشت. بیش از ۳۰ هزار نفر از نیروهای متجاوز عراقی در این عملیات کشته و بیش از ۲ هزار نفر به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند.

 

عکاس: کریم شافعی

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=34833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.