20
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی:

ضرورت هم‌افزایی برای مقابله با خطرات احتمالی سیل در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 478
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۲۰
ضرورت هم‌افزایی برای مقابله با خطرات احتمالی سیل در آذربایجان‌شرقی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی ‌با اشاره به لزوم همکاری تمام نهادهای دولتی و هم‌افزایی آنان با مسئولان آب، ‌گفت: حفاظت از منابع آب و مقابله با خطرات احتمالی سیلاب ‌بسیار ضروری است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، احمد موقری اظهار کرد: دادگستری آذربایجان شرقی همواره آمادگی همکاری با آب منطقه ای استان را برای حفاظت کمی و کیفی منابع آب سطحی و زیرزمینی چه در بعد پیشگیری  و چه در خصوص رسیدگی به جرایم آبی را دارد.

وی افزود: به خاطر مسئولیت زیادی که به خاطر حجم بالای رودخانه ها و طول مسیل ها در استان بر دوش آب منطقه ای آذربایجان شرقی گذاشته شده، رصد تمام این مسیل ها در هر لحظه غیرممکن است. 

وی ادامه داد: ‌بر این اساس لزوم همکاری همه جانبه تمام نهادهای دولتی و به ویژه شهروندان با شرکت منطقه ای در گزارش تخلفات آبی اعم از تجاوز به حریم و بستر رودخانه، برداشت غیرمجاز از آب های سطحی و زیرزمینی و حفر چاه های غیر مجاز به شدت حس می شود.

موقری با اعلام اینکه برای گزارش تخلفات نیازی به مراجعه حضوری به مراجع قضایی نیست، خاطرنشان کرد: سامانه مردمی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) به نشانی sajam.adliran.ir و www.sajam.scpd.ir در معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه برای گزارش تخلف‌های احتمالی و رسیدگی مراجع قانونی در دسترس مردم قرار گرفته که بستر مناسبی برای گزارش تخلفات آبی نیز محسوب می شود.

وی با اشاره به این که سیلاب به عنوان یک روند طبیعی اتفاق می افتد و نوع برخورد ما با طبیعت است که آن را از یک پدیده طبیعی به یک بلای طبیعی تبدیل می کند، اظهار کرد: اکنون که سال های خشکسالی شدید را پشت سر گذاشته ایم و شاهد افزایش نسبی آورد رودخانه ها هستیم، لازم است با رعایت حریم و بستر و حق مجاز برداشت از رودخانه ها و آب های زیرزمینی، امکان استفاده بهینه و عادلانه را برای همه بهره برداران فراهم کنیم.

وی با اشاره به نقش شهرداری ها، بخشداری ها، فرمانداری ها، دهیاران و مردم ساکن در نزدیکی رودخانه ها در سطح شهرستان ها و روستاها از آنان خواست تا با همکاری با مسوولان در سطح استان، نقش خود را در جلوگیری از بروز خطرات ناشی از سیلاب و خسارات جانی و مالی بر اثر تخلفات آبی به خوبی ایفا کنند.

در آذربایجان شرقی ۲۵ هزار کیلومتر رودخانه وجود دارد که حدود ۲ هزار کیلومتر از آن توسط شرکت آب منطقه ای استان به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی شده است.

تاکنون بیش از یکهزار کیلومتر از نقاط حادثه خیز رودخانه ها و مسیل های استان ساماندهی شده و بقیه در دست اجراست.

آذربایجان شرقی از نظر سیل خیزی در ردیف سه استان نخست کشور است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.