2

دشمنان با نفوذ فرهنگی سبک زندگی خود را ترویج می دهند

  • کد خبر : 58183
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
دشمنان با نفوذ فرهنگی سبک زندگی خود را ترویج می دهند
 یکی از بانوان کشور آذربایجان گفت: نباید اجازه داد دشمنان با نفوذ فرهنگی خود سبک زندگی خود را ترویج کنند و بانوان ایرانی باید به خود افتخار کنند که در کشوری اسلامی زندگی می‌کنند.

به گزارش تبریزمن، الویه سیف اله اُوا ظهر یکشنبه در همایش دُر مَکنون در ارومیه که با عنوان زنان تمدن ساز جهان اسلام برگزار شد، اظهار کرد: ما حسرت زندگی در ایران را داریم چرا که فرهنگ مکتب حضرت حسین (ع) و زینب (س) در این سرزمین جاریست پس نباید با اعمال مان، شرمنده این بزرگواران شویم.

این بانوی آذربایجانی با بیان اینکه خطبه‌های حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا بسیار تأثیرگذار و ماندگار است، اضافه کرد: مطالعه دین اسلام بر آرامش درونی می‌افزاید لذا به زنان دیگر کشورها پیشنهاد می‌کنم این دین روشنی بخش را مطالعه کنند.

بانوی گرجستانی نیز در این همایش با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی الگویی ماندگار برای مسلمانان است، گفت: شهادت وی تأثیر بسیاری بر جوامع اسلامی و ما زنان گرجستانی داشته است.

شهناز گاسانووا، افزود: ما عاشق مکتب و مرام شهیدان بخصوص شهدای ایرانی در دفاع از حریم اسلام هستیم و در مقابل شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم.

وی اظهار کرد: ما وی را نمی‌شناختیم ولی شهادت وی چنان ما را متأثر کرد که بعد از شناخت این شخصیت برای وی اشک ریختیم و همچنان داغ وی برای ما مثل داغ یک عزیز تازه گذشته است.

گاسانووا با بیان اینکه با الهام از زنان ایرانی و همنشینی با آنان، مکتب امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را شناخته‌است، ادامه داد: عزت و شخصیت ایشان بقدری قابل تحسین بود که ما مسلمانان هرگز وی را فراموش نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه «ما حضرت زهرا را نمی‌شناختیم» گفت: زنان ایرانی و عشق و ارادت آنان به ائمه و حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) باعث شد تا علاقه به این بزرگواران در زنان گرجستان نیز افزایش یابد.

به گفته این بانوی گرجستانی، شهدای ایران به تبعیت امام حسین (ع) و شهدای کربلا از خون خود به خاطر عزت و شرف کشور و صیانت از ناموس و خاک گذشتند و زنان ایرانی هم باید با پاسداری از حریم عفاف و حجاب پاسداشت این ایثارگری را به جا آورند.

لالیا سلیمان اُوا از کشور گرجستان نیز در این همایش گفت: وقتی راهی و دینی را برای زندگی انتخاب می‌کنیم لازم است که در این مسیر با رعایت قوانین آن حرکت کنیم البته دین اسلام دین مهربانی است و باید توصیه‌های آن را به نرمی و عطوفت تبلیغ کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی افزود: ما وی را نمی‌شناسیم و در تلویزیون و فضای مجازی ایشان را دیدیم ولی خداوند در قرآن فرموده است که هر کس در مسیر من قدم بردارد و اخلاص داشته باشد نامش ماندگار می‌شود و او نیز ماندگار شد.

این همایش به همت جامعه بسیج زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی در آستانه روز حجاب و عفاف برگزار شد.

در پایان همایش از بانوانی که در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف فعالیت داشتند با اهدای لوح قدردانی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.