4
مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی خبرداد؛

مکاتبه دیوان محاسبات برای خروج ماشین سازی ازلیست واگذاری‌های دولت

  • کد خبر : 58411
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
مکاتبه دیوان محاسبات برای خروج ماشین سازی ازلیست واگذاری‌های دولت
مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی از مکاتبه دیوان محاسبات آذربایجان شرقی برای خروج ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری‌های دولت خبرداد.

به گزارش تبریزمن، محمدرضا کردلو در دیدار با مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز با بیان اینکه دیوان محاسبات در راستای وظایف قانونی خود بررسی شرکت‌های دولتی را در دستور کار قرار دارد گفت: در استان آذربایجان شرقی انواع شرکت‌های دولتی داریم که تحت حسابرسی دیوان محاسبات قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در این بین شرکت ماشین سازی تبریز به عنوان یکی از شرکت‌های در لیست واگذاری دولت هم در صدر رسیدگی‌های دیوان محاسبات در استان قرار دارد.

کردلو با اشاره به مکاتبات دیوان محاسبات استان در خصوص واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز تصریح کرد: سوابق واگذاری‌های غلط و جایگاه ماشین سازی تبریز به عنوان صنعت زیر ساختی نشان می‌دهد که این شرکت نباید در لیست واگذاری‌ها قرار می گرفته است.

وی افزود: در همین زمینه در خصوص خروج ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری‌ها مکاتبه کرده ایم از سوی دیگر برای تنفس در امر واگذاری تا پایدار شدن و به سود رسیدن شرکت هم نظر کارشناسی را اعلام کرده ایم

در ادامه یعقوبی بقا مدیر عامل شرکت ماشین سازی تبریز با اشاره به اهمیت و جایگاه تولیدات شرکت ماشین سازی تبریز بیان داشت: واگذاری این شرکت از اساس غلط است.

وی به مشکلات پیرامونی شرکت پس از لغو واگذاری شرکت در دوره اخیر هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه علیرغم لغو آن واگذاری با نظر قوه قضائیه املاک ائل گلی شرکت ماشین سازی همچنان توسط سازمان خصوص سازی حبس شده و به شرکت تحویل داده نشده علیرغم مکاتبه و گفتگو با مسئولین سازمان خصوصی سازی از انجام این کار در عمل سر باز می‌زنند.

یعقوبی بقا در پایان خبرداد: با وجود مشکلات و سنگ اندازی ها امروز شرکت ماشین سازی در وضعیت رو به رشدی قرار دارد اما اگر مشکلات آن حل نشود چرخ‌های این کارخانه استراتژیک از حرکت باز می‌ایستد.

گفتنی است در جریان سفر اخیر رئیس جمهور، یکی از موضوعاتی که از سوی دیوان محاسبات استان به استاندار برای طرح در جلسه شورای اداری استان ارائه شد، موضوع تعیین تکلیف و حل مشکلات ماشین سازی بود که دولت با ادامه فعالیت ماشین سازی به صورت فعلی موافقت کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.