4

مخبر: چاره‌ای غیر از جهش در تولید مسکن نداریم

  • کد خبر : 59369
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
مخبر: چاره‌ای غیر از جهش در تولید مسکن نداریم
در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برنامه ریزی لازم برای تامین مالی اجرای طرح تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی صورت گرفت.

به گزارش تبریزمن، در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برنامه ریزی لازم برای تامین مالی اجرای طرح تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی صورت گرفت.

محمد مخبر با اشاره به تصویب قانون جهش تولید مسکن در مجلس شورای اسلامی و تاکیدات دولت و رئیس جمهور برای تحقق کامل ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، افزود: با توجه به کمبودهایی که از گذشته باقی مانده، هم اکنون برای تنظیم بازار چاره ای جز جهش در تولید مسکن نداریم و اگر می خواهیم جمعیت و فرزندآوری نیز در جامعه افزایش یابد باید فکری برای سرپناه خانواده ها و زوج های جوان کنیم چرا که هزینه های مسکن سهم زیادی در سبد خانوار دارد.

مخبر نقش بانک ها و ارائه تسهیلات بموقع را در این زمینه حائز اهمیت دانست و خاطر نشان ساخت: شبکه بانکی کشور می بایست تعهدات خود را برای پشتیبانی از این جهش به خوبی انجام دهد اما در کنار آن باید روش های متنوع دیگری را هم برای تامین مالی این کلان پروژه کشور درنظر گرفت.

در این جلسه که رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از نمایندگان دستگاه های مربوطه نیز حضور داشتند، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت ساخت و ساز مسکن و همچنین پیشنهادات متنوع تامین مالی برای تحقق سالانه یک میلیون واحد مسکونی ارائه داد که مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ظرف یک هفته آینده تصمیمات نهایی در خصوص آن اتخاذ شود.

گفتنی است بر اساس این گزارش کار ساخت یک و نیم میلیون واحد مسکونی در شهرها، روستاها، بافت های فرسوده، خودمالکی و نیروهای مسلح آغاز شده که برای ساخت این میزان تا به حال ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طرف بانک های عامل و ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز از سوی مردم تامین شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.