6

تولیدات ایرانی با برندهای خارجی در بازار آفریقا

  • کد خبر : 59390
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
تولیدات ایرانی با برندهای خارجی در بازار آفریقا
سفیر جدید ایران در کشور گینه گفت: به دلیل تحریم‌ها تولیدات ایرانی با برندهای خارجی در بازار آفریقا حضور دارند.

به گزارش تبریزمن، جمشید پرویزی، سفیر جدید ایران در کشور گینه صبح امروز در حاشیه بازدید از تراکتورسازی تبریز اظهار کرد:  برای اولین بار توانستم بازدیدی از تراکتورسازی ایران داشته باشم که به ظرفیت و توانایی این مجموعه افتخار کردم.

وی افزود: به عنوان سفیر جمهوری اسلامی عازم کشور گینه هستم استعدادهای کشاورزی در آفریقا در حال شکوفایی است و به دلیل بحران اوکراین توجه به منابع غذایی در سایر نقاط کره زمین در حال افزایش است و همین امر باعث شده نیاز برای ماشین‌آلات و تجهیزات ادوات کشاورزی زیاد شود و این تقاضا تقریبا در ملاقات‌هایی که داشتیم وجود دارد.

پرویزی با اشاره به اینکه در محل ماموریت به عنوان سفیر پیگیر خواهیم بود تا از ظرفیت‌های صادراتی این استان به آفریقا استفاده شود و این توانایی در استان آذربایجان‌شرقی کاملا وجود دارد و امروز شاهده آن بودیم و به عنوان یک ایرانی واقعا با این توانایی از قبل آشنایی نداشتم و دیدن این توانایی‌ها باور عمیق‌تری داد که موضوع ارتباطات استان را با آفریقا پیگیری کنیم.

این فعال حوزه سیاست خارجی کشور تاکید کرد: کشورهای غرب آفریقا با توجه به بهره‌مندی از منابع زیرزمینی و دسترسی به سرمایه در جستجوی صنعتی و بهبود توسعه زندگی شهری هستند زیرساخت‌های لازم را ندارند و در زمینه تامین انرژی و برق با مشکل مواجه هستند نیاز به ژنراتور در آفریقا در واحدهای صنعتی ومنازل مسکونی وآپارتمانی جدی می‌باشد و خوشبختانه امروز دیدیم در تراکتورسازی، ژنراتورهای متفاوت با قدرت و توان مختلف تولید می‌شود.

وی از مزیت‌های این ژنراتور سخن گفت و بیان داشت: قیمت‌های تولیدات تراکتورسازی بسیار رقابتی و کمتر از بازار می‌باشد که تلاش خواهیم کرد مجموعه از توانایی‌های آذربایجان‌شرقی  که استانی تواناست و تبریز هم در تولید صنعتی و صنایع تبدیلی مخصوصا دانش فنی و مهندسی و شرکت‌های دانش بنیان خیلی توانایی بالایی دارد در آفریقا شناسانده شود.

وی از نشست خود با مجموعه‌های دانشگاهی استان خبر داد و گفت: در حوزه  بهداشت و درمان و تبادل استاد و دانشجو، اعزام تیم‌های بهداشتی و توسعه بهداشت شهری و زیرساخت‌های شهری ایران می‌تواند در آفریقا قابل توجه باشد.

تولیدات ایرانی با برندهای خارجی در بازار آفریقا

وی، آمار رسمی مراودات ایران و گینه را بسیار کم عنوان کرد و متذکر شد: آمار رسمی رقم بالایی نیست و می‌توانیم آمار ۲۰۰ هزار یورو را اعلام کنیم اما به دلیل تحریم‌ها شرکت‌های ایرانی ناچار هستند از روش‌های متفاوتی برای صدور کالاها با واسطه و بی‌واسطه استفاده کنند و کالاهای ایرانی ناچارا با عنوان‌ها و برندهای ملیت‌های دیگر و مبادی متفاوتی به آفریقا صادر می‌شود از این رو آمار رسمی رقم کمی است اما آمار واقعی فراتر از این ارقام می باشد و بازار در آفریقا برای محصول ایرانی وجود دارد.

مدیر صادرات و بازاریابی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز گفت: کشورهای آفریقایی به خصوص کشورهای غرب آفریقا بازار بسیار خوب برای تراکتورهای تولیدی همچنین سایر محصولات گروه از جمله موتورهای ژنراتور و موتورهای آب هستند.

 امیر احمد اندبیلی افزود: تراکتورسازی سابقه زیادی در صادرات به آفریقا دارد و کشاورزان این کشور با محصولات ما آشنا هستند قطعات یدکی در قاره آفریقا به وفور یافت می شود و تلاش داریم که از طریق نمایندگی‌ها کشور و سفارت ارتباطات را توسعه دهیم و این نهایتا منجر به یک صادرات دائمی خواهد شد.

 وی اعلام کرد: تراکتورسازی آمادگی مراودات اقتصادی در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی  با گینه دارد اگر سرمایه‌گذار محلی و علاقه‌مند پیدا شود علاوه برتامین نیازهای گینه از این کشور به عنوان‌های صادراتی محصولات تراکتورسازی ایران در غرب آفریقا استفاده خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.