13
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی:

۵۰ روستا در آذربایجان‌شرقی شهر شد/ الحاق ۹۰ روستا به شهرها

  • کد خبر : 5959
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
۵۰  روستا در آذربایجان‌شرقی شهر شد/ الحاق ۹۰ روستا به شهرها
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی، گفت: به مرور زمان ۹۰ روستا در سطح استان به شهرها ملحق شده و ۵۰ روستا نیز به شهر ارتقا یافته که از این تعداد ۶ روستا در دو سال اخیر به شهر تبدیل شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از فارس، تقی کرمی اظهار داشت: هم اکنون چهار هزار نفر از محل بیمه روستایی در این استان مستمری دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: در حال حاضر نیز حدود ۱۳۸ هزار نفر از روستائیان در آذربایجان‌شرقی از بیمه روستایی و خدمات آن بهره‌مند هستند.
 
کرمی گفت: تا سال ۹۲ اینترنت در روستاها نداشتیم ولی امسال یک‌هزار و ۹۶۶ روستای ما یعنی ۷۳ درصد تمام روستاها از اینترنت پرسرعت برخوردار است و ۶۹ درصد روستاها هم پوشش موبایل دارند.
 
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌ شرقی، یادآور شد: هم اکنون ۳ هزار و ۷۰۶ کد آبادی در سطح استان وجود دارد که در ۲ هزار و ۷۰۸ روستا دارای سکنه بوده و یک‌هزار روستا به مرور زمان خالی از سکنه شده‌اند.
 
کرمی، ادامه داد: به مرور زمان ۹۰ روستا در سطح استان به شهرها ملحق شده و ۵۰ روستا نیز به شهر ارتقا یافته که از این تعداد ۶ روستا در دو سال اخیر به شهر تبدیل شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در اثر ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها و ارائه تسهیلات ارزان قیمت در روستاها مهاجرت معکوس روی داده است، متذکر شد: در طول پنج سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان زیاد شده و طی سه سال اخیر نیز برای ۴ هزار و ۱۰ طرح روستایی ۴۴۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
 
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی، سهم استان از تسهیلات وام اشتغال پایدار را ۴۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این مبلغ، ۳۵۰ میلیارد تومان فقط به صنعت کیف و کفش پرداخت شده است.
 
کرمی ادامه داد: هم اکنون ۷۶۴ روستای استان فاقد دهیاری بوده، چراکه جمعیت آنها کمتر از حدنصاب لازم برای انتخاب دهیار است ولی فاقد متولی نبوده و دولت برای اجرای طرح‌های عمرانی در این روستا، ۴۱ میلیارد تومان اعتبار به حساب فرمانداری‌ها واریز کرده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.