3

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از ظرفیت «دیپلماسی ورزشی»

  • کد خبر : 60252
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از ظرفیت «دیپلماسی ورزشی»
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: «ورزش» بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ هم‌زیستی میان کشورها است و باید از ظرفیت «دیپلماسی ورزشی» در راستای توسعه همکاری مشترک کشورها استفاده کرد.

به گزارش تبریزمن، عابدین خرم، عصر شنبه، چهارم شهریور، در مراسم افتتاحیه سی‌وششمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان اظهار کرد: امروزه«ورزش» به‌عنوان یکی از فراگیرترین پدیده‌های جهان؛ بخش قابل‌توجهی از زندگی اجتماعی مردم را دربرگرفته و از این‌رو نقش مهمی در هویت‌سازی فردی، توسعه‌ی روابط انسانی و تحکیم انسجام اجتماعی دارد.

وی افزود: فضاها و فعالیت‌ها در حوزه ورزش همگانی و حرفه‌ای؛ علاوه بر تأمین سلامت جسمانی، زمینه‌ی شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان را فراهم می‌سازد و انجام هرگونه هزینه در این حوزه یک سرمایه‌گذاری چند وجهی و بلندمدت برای رشد و توسعه جوامع است.
او ادامه داد: ورزش زبان مشترکی است که فارغ از همه مرزهای جغرافیایی، همه انسان‌ها را به یکدیگر پیوند داده و تأثیر غیرقابل‌انکاری در ترویج صلح، دوستی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها ایفا می‌کند.
خرّم عنوان کرد: کشور ایران با دارا بودن تمدن چندین هزارساله؛ همواره پرچم‌دار صلح و آشتی و نوع‌دوستی میان ملت‌ها بوده و بر اساس این سابقه کهن؛ دولت سیزدهم دیپلماسی فعّال و چندجانبه را در محیط بین‌الملل و منطقه پایه‌گذاری کرده است.
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: معتقد هستیم که ورزش بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ هم‌زیستی میان کشورها است و باید از ظرفیت “دیپلماسی ورزشی” در راستای توسعه همکاری مشترک کشورها استفاده کرد؛ چرا که اگر در بین کشورها و ملت‌ها صلح و دوستی و رابطه مبتنی بر همکاری‌های مشترک برقرار باشد، امکان پیشرفت و گسترش مناسبات در سایر حوزه‌ها فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: برگزاری مستمر سی و شش دوره تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان به‌ عنوان یکی از رقابت‌های معتبر و نام‌آشنا در سطح قاره‌ی آسیا با قدمت ۴ دهه؛ نشان دهنده سطح والا و جایگاه تثبیت شده‌ی این مسابقه نزد ورزشکاران و تیم‌های ورزشی است.
خرّم متذکر شد: بی‌شک برگزاری این دست تورهای ورزشی یکی از عوامل مهم در همگانی شدن و توسعه ورزش دوچرخه‌سواری و تزریق روح نشاط به علاقه‌مندان و انگیزه مضاعف به ورزشکاران است.
وی خاطرنشان کرد: مایه مباهات است که در شهر تاریخی و پر افتخار تبریز، میزبان مسابقات هستیم و امیدواریم این تور منشأ خیر برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.