4
سرپرست سازمان مدیریت آذربایجان شرقی خبرداد؛

پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه

  • کد خبر : 62067
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه گفت: برای اتمام این قطعه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش تبریزمن، حیدر فتح‌زاده پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از قطعه ۶ پروژه آزاد راه ارومیه –تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کنارگذر جنوبی دوم تبریز در قالب قطعه (۶) طرح ملی مشارکت در احداث آزادراه تبریز – ارومیه در دست اجرا است.

وی افزود: این قطعه به طول ۲۸ کیلومتر بوده که از تقاطع دیزل آباد در انتهای کمربندی غربی تبریز شروع و به تقاطع آزادراه تبریز – زنجان با سه‌راهی اهر به جاده قدیم ختم می‌شود.

فتح‎زاده ادامه داد: از اهداف این طرح می‌توان به ارتقا کمی و کیفی زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در استان آذربایجان شرقی، تسهیل ارتباط با سایر استان‌ها، تکمیل شبکه آزادراهی شمال غرب کشور در محدوده شهر تبریز و نیز عدم ورود ترافیک برون‌شهری به بزرگراه شهید کسایی در راستای کاهش بار ترافیکی آن بزرگراه و کاهش سوانح رانندگی اشاره کرد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: تکمیل این قطعه به‌عنوان شبکه‌ای کارآمد، ایمن و مطابق با استانداردهای فنی و متناسب با تقاضای حمل‌ونقل استان موجب اتصال آزادراه‌های تبریز – زنجان – تهران به تبریز – ارومیه و تبریز – مرند – بازرگان به‌عنوان مسیر ترانزیت اروپا خواهد بود.

وی توضیح داد: در حال حاضر فاز اول قطعه ۶ از کیلومتر ۵ تا ۲۱ به طول ۱۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالغ‌بر ۵۵.۵ درصد در حال اجرا می‌باشد.

فتح‌زاده ابراز داشت: اتمام قطعه ۶ و اتصال آن به بزرگراه ارومیه و تبریز موجب کاهش ترافیک در اتوبان شهید کسایی و تسریع در حمل و نقل به سمت غرب کشور می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه گفت، جهت اتمام این قطعه به طول ۲۸ کیلومتر، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.