6
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت خواهر خواندگی تبریز و استانبول

  • کد خبر : 62475
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
ضرورت استفاده از ظرفیت خواهر خواندگی تبریز و استانبول
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه خواهر خوانده بودن تبریز و استانبول را فرصت کم نظیری برای توسعه تعاملات بین دو شهر خواند.

به گزارش تبریزمن، محمدحسن حبیب الله زاده در دیدار با یعقوب هوشیار شهردار تبریز با اعلام اینکه اشتراکات متعدد فرهنگی دینی بین دو کشور فرصت کم نظیری برای توسعه تعاملات در بخش‌های مختلف است، گفت: هر سال بیش از چهار میلیون نفر از شهروندان ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به مبادلات تجاری ۱۲ میلیارد دلاری بین دو کشور، اظهار کرد: آذربایجان شرقی نقش حائز اهمیتی در مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه ایفا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز از همکاری شهرداری آنکارا و اتاق بازرگانی تبریز در خصوص برگزاری بهتر این همایش خبر داد و گفت: شرکت‌های ایرانی متعددی در ترکیه مشغول فعالیت تجاری و تولیدی بوده و مایل به سرمایه گذاری در ایران هستند.

حبیب الله زاده از برگزاری جلسه مشترک چهار استان مرزی کشور با اتاق بازرگانی ترکیه خبر داد و گفت: روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تریلر حمل بار از مرز بازرگان در حال تردد است و قصد داریم از طریق ایجاد یک معبر خروجی در شهر جلفا، حمل و نقل این تریلرها تسهیل شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در پایان گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در کنار شهرداری بوده و مقدمات حضور سرمایه گذاران در تبریز را فراهم خواهد کرد.

شهردار تبریز نیز در این دیدار اظهار کرد: فعالیت‌های اقتصادی پویایی در تبریز و ایران در حال رقم خوردن است به طوری که برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز در این شرایط می‌تواند منشأ اتفاقات خوب در شهر باشد.

یعقوب هوشیار با اشاره به مشارکت فعالانه اتاق بازرگانی تبریز، صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش بنیان در همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد: ۵۰ طرح از سوی شرکت‌های دانش بنیان در این همایش ارائه شده و تسهیلات ویژه ای در خصوص افزایش مشارکت سرمایه گذاران از سوی شورای اسلامی شهر تبریز ارائه خواهد شد.

هوشیار با بیان اینکه یکی از رویکردهای مدیریت شهری کنونی تبریز توجه به امر سرمایه گذاری بوده و در این زمینه اقدام به ایجاد صندوق ذخیره سرمایه گذاری شده است، گفت: اجرای چندین پروژه سرمایه گذاری در تبریز آغاز شده و برای موفقیت هرچه بهتر کلانشهر تبریز در حوزه سرمایه گذاری، نیازمند همراهی تمام مسئولان حوزه سرمایه گذاری هستیم.

وی با اعلام اینکه بخش علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز در ۱۵ آبان امسال برگزار می‌شود، تصریح کرد: از دست اندرکاران وزارت امور خارجه جهت هماهنگی برای دیدار با سفرای کشورهای خارجی در ایران قدردانی می‌کنم.

شهردار تبریز با بیان اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت‌های خوبی در صنابع فولاد، معادن، تولید محصولات پتروشیمی و صنعت فرش دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود در طرفین می‌تواند، زمینه توسعه ارتباطات و گسترش تبادلات اقتصادی را رقم بزند.

وی در پایان با ابراز علاقه جهت بهره مندی از ظرفیت شهرهای ترکیه و انتقال تجارب حوزره مدیریت شهری، افزود: پیشنهاد می‌کنم با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، جلسات مشترکی با حضور پنج شهردار از کلانشهرهای طرفین برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها ترتیب داده شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.