اخبار ویژه

امام جمعه تبریز از پروژه مهم قطعه شش آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد دلیل ممنوعیت صادرات ۴۰ کالا به عراق چه بود؟ سراب و تیکمه‌داش آذربایجان‌شرقی جزو سردترین شهرهای کشور شدند جزییات مرگ دانش آموز ۱۴ ساله در مدرسه/ دانش آموز به خاطر تنبیه از سوی مدرسه صبح روز حادثه مجبور شد دور مدرسه بدود عوارض سرمایه‌ گذاری گردشگری در روستاها رایگان شد صادرات ۸۵۴ میلیون و ۳۷۴ هزار دلار کالا از گمرکات آذربایجان شرقی نصیرزاده: ایران و ترکیه می‌توانند الگوی اتحاد کشورهای منطقه باشند بازگشت تحریم‌های بین‌المللی بعد از اسنپ‌بک؛ ترکیه دارایی‌ها و حساب‌های ۲۰ شخص و ۱۸ نهاد ایرانی را بلوکه کرد پزشکیان: ما خودمان، خودمان را تحریم کرده‌ایم / آنهایی که نفت و گاز و سوخت ندارند و این منابع را می‌خرند چگونه زندگی می‌کنند؟ ما اینها را داریم و گرسنه هستیم / صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف انرژی معادل ۱۸ میلیارد دلار است سخنگوی ناوگان الصمود: اسرائیل ۱۳ کشتی ناوگان را تصرف کرد ؛ تعدادی از فعالان حاضر در ناوگان بازداشت شده‌اند

24
یادداشت/

خشت اول چون نهد معمار کج…!

  • کد خبر : 1803
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
خشت اول چون نهد معمار کج…!
این روزها دولت به شهروندان برای مصون ماندن از کرونا فقط نقش یک توصیه‌کننده را بازی کرده است و بدش نمی‌آید تلویحا هم شهروندان را مقصر و عامل گسترش ویروس اعلام کند.

تبریزمن – مهدی حافظ زاده: دولت شیخ حسن روحانی این روزها از هر طرف با بد بیاری همراه شده است. مشکلات اقتصادی کم بود، کرونا هم‌ به آن اضافه شده است. حال مجبورند چرخ اقتصاد را در سالی که قرارست رشد تولید داشته باشیم طوری به حرکت در آورند که جان و امنیت ملت هم در برابر ویروس کرونا حفظ شود که ایجاد تعادل بین این دو مولفه متضاد هم انصافا کاری سخت و دشوار است.

از این بگذریم دولت از مردم دائم می‌خواهد فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را بویژه در اماکن عمومی و شلوغ رعایت کنند. اتوبوس و مترو و در کل سیستم حمل ونقل عمومی ایران سالهاست معیوب است و تمامی دولت‌ها برای درمانش کاری ماندگار انجام نداده‌اند.

با آمدن کرونا که قصد رفتن نخواهد داشت مردم بویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه که بالاجبار از اتوبوس و مترو در شهرهای بزرگ استفاده می‌کنند نیازمند حمایت دولت شده‌اند که باید برای افزایش تعداد اتوبوس و واگن‌های مترو اقدامی ماندگار و نه در حد و اندازه وعده و شعار انجام شود. به عنوان مثال کلانشهر تبریز با جمعیتی در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، تنها ۵۰۰ اتوبوس سالم و سرحال دارد که با این تعداد اتوبوس محدود نه از مردم باید انتظار فاصله‌گذاری اجتماعی داشت و نه شهرداری می‌تواند ناوگان حمل ونقل عمومی را ساماندهی کند.

این روزها دولت به شهروندان برای مصون ماندن از کرونا فقط نقش یک توصیه‌کننده را بازی کرده است و بدش نمی‌آید تلویحا هم شهروندان را مقصر و عامل گسترش ویروس اعلام کند. چیزی که البته این روزها در گفتار مسئولین وزارت بهداشت و درمان بیشتر به چشم می‌آید. با این وصف، اگر دولت‌ها از سال‌های گذشته “خشت” درست می‌نهادند شاید امروز “تا ثریا دیوار کج نمی‌رفت” و مردم از ایستگاه‌های اتوبوس و مترو راهی بیمارستان و چه بسا وادی‌های رحمت نمی‌شدند!

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=1803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.