15

لزوم رعایت نکات ایمنی و مدیریت مصرف برق در مراسم عزاداری

  • کد خبر : 58831
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
لزوم رعایت نکات ایمنی و مدیریت مصرف برق در مراسم عزاداری
لزوم رعایت نکات ایمنی و مدیریت مصرف برق در مراسم عزاداری

به گزارش تبریزمن به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عباس حسامی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و لزوم رعایت نکات ایمنی و مدیریت مصرف، اظهار کرد: باتوجه‌ به قرار داشتن در ایام تابستان، افزایش میزان استفاده از سیستم‌های سرمایشی و به تبع آن افزایش مصرف برق موجب بروز ناترازی‌هایی در شبکه توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در زندگی جزء اولویت‌ها بوده و در آموزه‌های دینی نیز بر آن تأکید شده است، افزود: یکی از لازمه‌های تحقق این موضوع نهادینه‌کردن فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه بوده که این امر نیز بدون همراهی مردم میسر نمی‌شود.

حسامی با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم، اضافه کرد: در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در جامعه، هیئت‌های حسینی نقش موثری می‌توانند ایفا کنند و با مدیریت مصرف، استفاده از تجهیزات مناسب و موکول کردن مصارف به ساعات بعد از اوج بار، از تحمیل فشار بر شبکه توزیع برق پیشگیری کنند.

 وی با بیان اینکه اسراف خلاف شعائر مذهبی است، خاطرنشان کرد: به‌منظور تأمین روشنایی مورد نیاز مجالس عزاداری هیئت‌های حسینی می‌توانند با نصب لامپ‌های کم‌مصرف و استفاده نکردن از لامپ‌های پرمصرف، ضمن صرفه‌جویی و مدیریت بهینه از بروز اختلال‌ها در شبکه توزیع برق جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، با تأکید بر استفاده‌ نکردن از تجهیزات و تیرهای برق به‌عنوان نگهدارنده داربست‌های فلزی، گفت: برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار هنگام عبور از زیر خطوط برق فشارقوی و فشارضعیف، دسته‌های عزاداری از لوله‌های بلند فلزی برای علم‌ها و پرچم‌های عزاداری استفاده نکنند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی و مدیریت مصرف برق تصریح کرد: به‌منظور پیشگیری از حوادث ناخواسته ناشی از خطرات شبکه‌های توزیع برق لازم است هیئت‌های حسینی در مسیر حرکت خود حریم شبکه و حداقل فاصله مجاز با تأسیسات برق را رعایت کنند تا از بروز حوادث ناگوار برق‌گرفتگی جلوگیری شود.

 وی یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق تبریز آماده هرگونه همکاری در تأمین برق مطمئن و ایمن به عزاداران محترم اباعبدالله بوده و همکاران این شرکت در دفتر ایمنی و گروه مدیریت مصرف آماده ارائه هرگونه مشاوره به هیئت‌های عزاداری هستند.

لینک کوتاه : https://tabrizeman.ir/?p=58831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.