14
رغبت تعجب آور فرمانداران برای مصاحبه با کانال‌های تلگرامی؛

مصاحبه از برای خبرنگار است نه ادمین کانال تلگرامی!/ ضرورت تفهیم جایگاه رسانه‌های مجوزدار از سوی استاندار به فرمانداران

  • کد خبر : 885
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
مصاحبه از برای خبرنگار است نه ادمین کانال تلگرامی!/ ضرورت تفهیم جایگاه رسانه‌های مجوزدار از سوی استاندار به فرمانداران
انتظار می‌رود؛ مسئولان با شناخت واقعی از رسانه‌ها و جایگاه آنان، برای رساندن خبر و اطلاع‌رسانی موضوعات مختلف از رسانه‌های مجوزدار و حرفه‌ای استفاده کرده و با مصاحبه‌های خود نه وجهه و جایگاه رسانه را زیر سؤل ببرند و نه به کانال‌های بدون مجوز که همانند قارچ رشد کرده‌اند، بها دهند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، انجام مصاحبه‌های کوتاه توسط فرماندار و برخی از مسئولان شهرستان “اسکو” با کانال‌های تلگرامی، موجب اعتراض شدید اهالی رسانه این شهرستان گردید!

اینکه مسئولان یک شهرستان برای پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران که معمولا از مطالبات مردم شکل می‌گیرد، واهمه دارند و بعضا پاسخگو نیستند به کنار!! اما چطور می‌شود که در مقابل کانال‌های تلگرامی – که نه دارای مجوز هستند و نه صاحبان آنها پاسخگوی انتشار هر گونه خبر – کوتاه می آیند و پاسخ آنان را می دهند جای تعجب بسیار دارد.

یکی از مشکلات خبرنگاران شهرستان اسکو که بعضاً مسئولان به آن بی‌توجهند، این است که در برخی مواقع مدیران دستگاه‌های اجرایی برای پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران از آنان درخواست حضور در اداره را می‌کنند، در حالی که پاسخ مدیران کانال‌های تلگرامی(!) به راحتی داده می‌شود.

واقعیت این است که متاسفانه مدیران ادارات شهرستان‌ها هنوز شناختی از رسالت خبرنگاران و جایگاه آنان ندارند. این پذیرفته نیست که مدیران ما گاها رسالت و جایگاه خبرنگاران را زیرسؤال می‌برند، آن وقت بی‌محابا با کانال‌های تلگرامی که در فضایی مسموم فعالیت دارند و بعضا موجب بروز مشکلات نیز می‌شوند، به مصاحبه می‌نشینند!

لذا انتظار می‌رود؛ مسئولان با شناخت واقعی از رسانه‌ها و جایگاه آنان، برای رساندن خبر و اطلاع‌رسانی موضوعات مختلف از رسانه‌های مجوزدار و حرفه‌ای استفاده کرده و با مصاحبه‌های خود نه وجهه و جایگاه رسانه را زیر سؤل ببرند و نه به کانال‌های بدون مجوز که همانند قارچ رشد کرده‌اند، بها دهند.

در این میان انتظار می‌رود مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، مکاتباتی را با فرمانداران سطح شهرستان‌ها انجام دهند که اولویت مصاحبه‌های خبری را با رسانه‌های دارای مجوز داشته باشند.

چه خوب است که استانداری آذربایجان شرقی طی استعلامی از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، رسانه‌های دارای مجوز را به فرمانداران شهرستان‌ها اعلام نموده و بحث فیلترینگ را بار دیگر یادآور شوند تا در شهرستانی همچون اسکو، مقام عالی شهرستان باعث زیر سوال رفتن حوزه خبری شهرستان نگردد!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.