27
نیم نگاهی بر جلسه ۱۸۵ شورای پنجم شهر تبریز؛

انتقادات اعضای شورا به غیبت شهردار تبریز در صحن علنی!/ تیم سابق فوتبال شهرداری حال و روز خوبی ندارد

  • کد خبر : 1983
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
انتقادات اعضای شورا به غیبت شهردار تبریز در صحن علنی!/ تیم سابق فوتبال شهرداری حال و روز خوبی ندارد
یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای پنجم شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری و با حضور اعضا و قائم مقام شهردار تبریز - در غیاب شهین باهر - در عمارت تاریخی ساعت برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، غیبت شهردار تبریز در این جلسه انتقاد برخی از اعضا را برانگیخت و جالب اینکه وقتی در نیم ساعت پایانی تایم جلسه، قائم مقام شهردار نیز صحن علنی را ترک کرد اعتراض تقی پور را باعث شد تا او اظهارات خود را خطاب به خبرنگاران بیان نماید!

.

.

زمانبر بودن آسفالت‌ریزی معابر، موجب نارضایتی مردم می‌گردد

رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه با تسلیت درگذشت ۲ تن از کارگران ماشین سازی گفت: امیدواریم با رعایت مسائل ایمنی شاهد تکرار چنین حوادث تلخی نباشیم.

شهرام دبیری در غیاب شهین باهر خطاب به قائم مقام وی گفت: از آقای موسایی می‌خواهم در مورد سختی کار کارگران شهرداری که بدون در نطر گرفتن سنوات پرداخت می‌شود، لایحه‌ای برای شورا آوردند تا زحمات فعالیت چندین ساله آنها هدر نرود.

وی در زمینه آسفالت معابر شهری نیز افزود: اقدامات خوبی در این خصوص انجام یافته ولی باید سعی کنیم آسفالت ریزی معابر، زمان‌بر نباشد و در کمترین زمان صورت گیرد.

حال و روز تیم فوتبال سابق شهرداری اصلا خوب نیست!

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در صحن علنی شورای شهر از احیای ورزش‌های بومی‌ و محلی در استان خبر داد که نیازمند همکاری شهرداری تبریز برای معرفی آنها به گردشگران است.

.

.

ایوب بهتاج با تاکید بر توسعه ورزش همگانی در تبریز ادامه داد: در محلات آسیب پذیر تبریز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم زیرا در برخی مناطق حتی زمین خاکی برای ورزش وجود ندارد که از شهرداری می‌خواهیم در این زمینه کمک حال ما باشد‌.

وی با ذکر این نکته که شهرداری باید برای میزبانی رقابت هاط بین المللی یاریگر ما باشد افزود: ورزشکاران المپیکی از عدم حمایت‌ها ناراضی هستند زیرا آذربایجان شرقی با این قدمت تنها یک مدال برنز در المپیک‌ دارد.

بهتاج با بیان اینکه اوضاع مالی مالک تیم سابق شهرداری اصلا خوب نیست گفت: تا به حال ۲ میلیارد هزینه کرده اما تا امروز سودی نداشته و دیگر خریداران قصد داشتن این تیم‌ را به شهر‌های دیگر انتقال دهند، اما این فرد تیم را در تبریز نگهداشته تا ورزشکار بومی تربیت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: عوارض سالن‌هایی که در دهه ۵۰ و ۶۰ ساخته شده با نرخ عوارض سال ۹۹ اخذ می‌شود که این کار خوبی نیست.

بهتاج افزود: ۷۳۵ سالن رزمی و ورزشی در تبریز وجود دارد که شهرداری می‌خواهد بعضی از آنها  را تغییر کاربری دهد که به طور متوسط در هر کدام از آنها ۷ نفر مشغول به کار هستند.

کاهش مسافر در تاکسی‌ها، به افزایش نرخ منجر می‌شود

نامه فرماندار و رئیس هیئت تطبیق مصوبات شهرستان تبریز در خصوص تصویب نرخ کرایه سال ۹۹ تاکسـیرانی تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای شورای شهر که قبلا افزایش ۳۱ درصدی کرایه ها با ۴ سرنشین را تصویب کرده بودند باز هم بر اجرای مصوبه قبلی خود اصرار نمودند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک گفت: قبل از تصویب شورا، رانندگان و مسافران به توافق نرخ معین رسیده‌اند.

عبدالله تقی پور افزود: اگر نسبت به تعیین‌ ستاد کرونا، کاهش مسافر به ۳ نفر در تاکسی رعایت شود باید افزایش قیمت داشته باشیم.

محمدباقر بهشتی هم گفت: سازمان تاکسیرانی باید نرخ افزایش کرایه را در اسفند ماه به شورا ارائه می کرد تا توازن نرخ برقرار شده و از افزایش خودسرانه کرایه ها جلوگیری گردد.

غلامحسین مسعودی ریحان هم در این خصوص گفت: دغدغه های رانندگان تاکسی در زمینه معیشت باید حل شده و دغدغه آنها از بین برود.

وی افزود: قیمتی که در شورای شهر تصویب شده در هیئت تطبیق مشکلی نداشت، مشکل آنها لیست ارائه قیمت و رند کردن قیمت تاکسی بود.

در نهایت اعضای شورا با رفع ابهام در خصوص مصوبه خود در زمینه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ ها که فرمانداری شهرستان تبریز آن را برگشت داده بود رفع ابهام کردند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.