22
گزارش

ماجرای مبهم تجهیزات ذوب مس در سونگون/ استاندار تایید می‌کند نماینده مجلس تکذیب

  • کد خبر : 5159
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۶:۴۵
ماجرای مبهم تجهیزات ذوب مس در سونگون/ استاندار تایید می‌کند نماینده مجلس تکذیب
در حالیکه سال گذشته در مراسمی با حضور خبرنگاران و مسئولین استانی و کشوری از ورود ۱۴۰ کانتینر تجهیزات ذوب به مجتمع مس سونگون خبر داده شد اخیرا نماینده ورزقان ورود تجهیزات ذوب به ورزقان را تکذیب کرده و گفته آن تجهیزات مربوط به ذوب نیست.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ترجمان صبح، مجتمع مس سونگون به عنوان یکی از معادن بزرگ مس کشور که سهم بالایی در تولید و صادرات مس کشور دارد هنوز از وجود سیستم ذوب در این مجموعه محروم بوده و مس را به صورت کاتد با ارزش افزوده کم به فروش می‌رساند و اقدامات انجام گرفته در زمینه ایجاد فاز ذوب هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده است.
 
سال گذشته با حضور مسئولین کشوری ۱۴۰ کانتینر تجهیزاتی که گفته می‌شد مربوط به تاسیس فاز ذوب است وارد مجتمع معدنی مس سونگون ورزقان شد اما اخیرا حرف و حدیث ها در این خصوص بالا گرفته و نماینده فعلی ورزقان نیز ورود تجهیزات ذوب به مس سونگون را تکذیب کرده و آنها را مربوط به سیستم‌های دیگری خوانده است.
 
استاندار آذربایجان شرقی اما این سخنان را رد کرده و گفته این تجهیزات مربوط به تاسیس فاز ذوب بوده است که این امر موجب بروز اختلاف در میان مسیولین و نگرانی مردم شده است.
 
محمدرضا پورمحمدی اخیرا درحالی ورود تاسیسات ذوب به مس سونگون را تایید و سخنان نماینده ورزقان را تکذیب کرده که چند ماه پیش مسئولین فعلی مس سونگون ورود تجهیزات ذوب به این شرکت را رد کرده و گفته بودند:تا امروز حتی یک عدد از تجهیزات ذوب مس به مجتمع مس سونگون وارد نشده است و اخبار منتشر شده در خصوص انتقال تجهیزات به سونگون و از سونگون به نقاط دیگر شایعه است.
 
محمد صالح مرادی سرپرست پروژه احداث کارخانه تولید مس کاتد در مس سونگون گفته بود: هیچ یک از تجهیزات ذوب به مجتمع مس سونگون وارد نشده و تجهیزاتی که در آن زمان به معدن وارد شده مربوط به فاز ۳ تغلیظ بوده که تا زمان آماده سازی محل در انبار های شرکت ملی مس ایران در کرمان انبار شده بود و پس از ایجاد زیرساخت ها به استان آورده شد.
 
حال این تایید و تکذیب ها باعث موجب سردرگمی افکار عمومی شده و مردم را نسبت به خبر های اعلامی در نشریات و پایگاه های خبری استان از سوی مسئولین بی اعتماد کرده که لازم است مسئولین فعلی و گذشته در این خصوص شفاف سازی بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.