7
نماینده مجلس:

مبارزه با فقر اقدامات منسجم می طلبد

  • کد خبر : 11896
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مبارزه با فقر اقدامات منسجم می طلبد
عضو هیات رئیسه و سخنگوی مجلس شورای اسلامی گفت: هر گونه مبارزه و مقابله با موضوع فقر و بیکاری اقدامات منسجم و قوی از سوی دستگاه های مختلف را می طلبد.

به گزارش آژانس خبری تبریز من به نقل از ایرنا محمدحسین فرهنگی روز چهارشنبه در جلسه شورای مدیران کمیته امداد آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم همراهی همگانی در مبارزه با فقر و محرومیت، افزود: باید توجه داشت که بدون هماهنگی بین بخشی و تعامل بین دستگاه های مختلف و همراهی خیرین و نیوکوکاران در این زمینه موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد در دستگیری از محرومین قابل تمجید است، به ضرورت تامین تبلت دانش آموزان نیازمند آذربایجان شرقی برای حضور در آموزش مجازی مدارس تاکید و اضافه کرد: در این رابطه باید از ظرفیت اصناف و خیران بهره مند شد.

فرهنگی، آموزش دانش آموزان در دران کرونایی را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: برای رفع مشکلات و کمبودهای دانش آموزان باید کمیته امداد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همکاری و هم افزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: در کنار توجه به آموزش مجازی دانش آموزان نباید از آسیب های فضای مجازی نیز نباید غافل شد و برنامه های مراقبتی و فرهنگی کمیته امداد راهگشای این موضوع است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم همکاری همگانی در اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین و حامی یابی برای فرزندان یتیم استان تاکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از عملکرد این نهاد حمایتی در حامی یابی برای فرزندان ایتام، محسنین و تامین تبلت دانش آموزان نیازمند، از همراهی مسئولین استانی و نمایندگان مجلس قدردانی کرد.

محمد کلامی گفت: در حال حاضر تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ فرزند یتیم  به تازگی تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته و چشم انتظار حامی هستند.

وی ادامه داد: امسال با وجود شرایط سخت اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا، مراجعات به این نهاد حمایتی افزایش چشمگیری داشته است.

کلامی از جذب ۲۲ هزار خانوار جدید به کمیته امداد آذربایجان شرقی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد و ادامه داد: طی ۹ ماهه امسال ۱۵ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن و ۴۵ میلیارد تومان وام کارگشایی به نیازمندان مددجو و غیرمددجو در استان اعطا شده است.

به گفته وی ۷۰ درصد بودجه کمیته امداد آذربایجان شرقی از محل کمک های مردمی بوده و ۳۰ درصد نیز از منابع دولتی تامین می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.