9

حفاری تونل حیران تا یک ماه آینده آغاز می‌شود

  • کد خبر : 12706
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
حفاری تونل حیران تا یک ماه آینده آغاز می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از آغاز حفاری تونل دوم حیران در جاده اردبیل - آستارا تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محبوب حیدری روز سه‌شنبه در بازدید از این پروژه افزود: احداث تونل دوم حیران با تکمیل مطالعات به پیمانکار واگذار شده و هم‌اکنون در مرحله بازگشایی دهنه تونل می‌باشد و تا ۳۰ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی کل مسیر این پروژه در جاده اردبیل – آستارا را ۲ کیلومتر و ۳۰۰ متر اعلام کرد و گفت: ۷۵۰ متر از این مسیر تونل و بقیه مربوط به احداث باند دوم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: برای ایمنی بیشتر جاده‌های استان طرح احداث ۸۵ کیلومتر بزرگراه در سال آینده ، ۸۸ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ ، حدود ۹۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ و  ۹۸ کیلومتر در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

حیدری با بیان اینکه در استان اردبیل  ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۹ کیلومتر راه اصلی و ۷۰۱ کیلومتر راه فرعی احداث و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در این استان باید ۷۶۲ کیلومتر بزرگراه احداث شود که ۱۸۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

وی گفت: در تأمین اعتبار مورد نیاز بسیاری از پروژه‌های راه‌سازی مشکلی وجود ندارد و در این زمینه برخی موارد جابه‌جایی تاسیسات زیربنایی و خدماتی در حال انجام است.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.