8

جای خالی موزه رجال سیاسی معاصر آذربایجان/ ضرورت حمایت از تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان

  • کد خبر : 13380
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
جای خالی موزه رجال سیاسی معاصر آذربایجان/ ضرورت حمایت از تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاثیرگذاری سیاسی خطه آذربایجان در تاریخ کشور بر لزوم راه‌اندازی موزه رجال سیاسی معاصر آذربایجان تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از فارس حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی حمایت قاطع خود را از راه‌اندازی و تجهیز مناسب موزه مطبوعات آذربایجان اعلام و اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در کنار موزه مطبوعات، موزه رجال سیاسی معاصر آذربایجان نیز تشکیل شود تا پایگاه آثار و سوابق رجال سیاسی تاریخ آذربایجان باشد.

وی افزود: در میان ۱۱ دوره نمایندگان تبریز بعد از انقلاب شخصیت‌های ملی برجسته‌ای مثل مرحوم انزابی، سیدابوالفضل موسوی، …. حضور داشتند که بعضی از این چهره‌ها هنوز در قید حیات هستند و برخی دیگر به رحمت خدا رفته‌اند.

تاج الدینی تصریح کرد: برخی از رجال سیاسی آذربایجان مسوولیت‌هایی مثل استانداری و وزارت را تجربه کرده‌اند و دست نوشته‌ها و توصیه‌های این عزیزان در موقعیت‌های خاص و حتی هدایایی که در مناسبت‌ها و تشریفات مختلف دریافت کرده‌اند می‌توانند در موزه رجال سیاسی نگهداری شوند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: چهره‌هایی مثل دکتر چیت چیان، دکتر پزشکیان و دکتر رحمانی که سابقه وزارت دارند می‎توانند آثار خود را تقدیم موزه رجال سیاسی کنند.

وی به دریافت هدایایی مثل آرم و لگوی واتیکان از سوی پاپ بندیکت شانزدهم و تابلوی نقش برجسته ۸ اسب از طلا در زمان معاونت ریاست جمهوری خود، اشاره و اضافه کرد: بنده اینها را در آن مقطع تقدیم شهرداری تبریز کردم که با کلی اکراه نماینده شهردار (نه خود شهردار) آن را از بنده قبول کرد و در نهایت در انبار گذاشتند!!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.