20
معاون رئیس جمهور:

تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه سال آینده افتتاح می شود

  • کد خبر : 13541
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه سال آینده افتتاح می شود
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از بهره برداری تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه اوایل سال آینده خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از مهر، عیسی کلانتری بعد از ظهر یکشنبه در جریان بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از آخرین مراحل احداث تونل کانی سیب افزود: تاکنون بیش از ۳۴ کیلومتر از تونل ۳۵.۵ کیلومتری انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه حفاری شده و با حل مشکل در ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، احتمال افتتاح این تونل در اوایل سال آینده وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، معضل تولید آب، دستگاه‌های حفار را با مشکل مواجه کرده که با حفر ۱۰ حلقه چاه به عمق ۱۰۰ و ۱۲۰ متر، مسؤولان در صدد حل مشکل برآمده‌اند، ادامه داد: همه ظرفیت تخصصی و تجربیات برای حل این مشکل به کار گرفته شده است.

کلانتری یادآور شد: در حال حاضر مجموعه بخش‌های مختلف طرح انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه به ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و تا بهره برداری کامل این ابر پروژه حجم بسیار کمی باقی مانده است.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز دوشنبه از روند احداث تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید کرد و در جریان اقدامات انجام شده در این خصوص قرار گرفت.

در این بازدید که با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، عیسی کلانتری، مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و ادارات مرتبط با احیای دریاچه برگزار شد، آخرین اقدامات در راستای احداث کامل تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه تشریح شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.