25
"تبریزمن" از تحرکات زودهنگام انتخاباتی شورای ششم در تبریز گزارش می دهد؛

اعلام آمادگی از راست و چپ!؟

  • کد خبر : 14038
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
اعلام آمادگی از راست و چپ!؟
یکی از آفت‌های موجود در رقابت‌های انتخاباتی، اغواگری و فریب افکار عمومی است، در این ماجرا، جریان‌های سیاسی تلاش می‌کنند با دروغ‌ پراکنی، بزرگنمایی، تردید افکنی و دیگر شگردها، تصویر نادرستی از وضعیت رقابت انتخاباتی را در ذهن مردم ایجاد کرده و آنان را ترغیب به نوعی رفتار خاص نمایند!

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دوره ششم انتخابات شوراهای شهر و روستا رفته رفته وارد گمانه‌زنی‌های احزاب و گروه‌های سیاسی و طیف‌های خاص قرار گرفته است که فضای شهر تبریز نیز از این امر مستثنی نیست.

تقویت روحیه مطالبه‌گری در مردم، پررنگ‌تر شدن نقش نظارتی شوراها، جلوگیری از ورود افراد غیرمتخصص و کمک به ورود افراد متعهد به این جایگاه، از جمله راه‌های بهبود عملکرد این نهاد است.

از سوی دیگر، زد و بندهای سیاسی در انتخاب شهرداران، یکی از بزرگترین معضلاتی است که شوراها از جمله شورای شهر تبریز در چند دوره اخیر درگیر آن بوده‌ و اعتبار این نهاد مدنی را زیر سوال برده است!

عدم نظارت بر عملکرد شهرداری و دیگر دستگاه‌ های اجرایی، برگزاری جلسات غیرضروری و بدون خروجی، تصویب طرح‌های غیرکارشناسی و غیرمفید و امثال آن نیز از دیگر مشکلات پر سر و صدای ادوار گذشته این شورا در تبریز بوده‌ است.

یکی از آفت‌های موجود در رقابت‌های انتخاباتی، اغواگری و فریب افکار عمومی است، لذا در این ماجرا، جریان‌های سیاسی تلاش می‌کنند تا به جای حقیقت‌گویی، با دروغ‌ پراکنی، بزرگنمایی، تردید افکنی و دیگر شگردها، تصویر نادرستی از وضعیت رقابت انتخاباتی را در ذهن مردم ایجاد کرده و آنان را ترغیب به نوعی رفتار خاص نمایند!

▪️اکثریت اعضای فعلی شورا برای انتخابات دوره ششم نیز کاندیدا می شوند

با اتمام سال ۱۳۹۹ سال پایانی دوره پنجم شورای شهر تبریز نیز به ایستگاه آخر می رسد، لذا از آنجایی که شهرداری ها بخصوص در کلانشهرها از قدرت اجرایی و مالی خاص برخوردارند، افراد و جریان‌های سیاسی و اقتصادی همواره سعی دارند منتخبین شورا از طیف آنان باشند تا بتوانند در ۴ سال بعدی عنان شهر را به دست گیرند و به اهداف خود از طریق مدیریت شهری دست پیدا کنند.

همواره رسم بر این بوده است که عضو شورای فعلی برای شورای شهر بعدی نیز کاندیدا شده و سعی می‌کند عضویت خود را تداوم بخشد، لذا احتمال می‌رود اکثریت اعضای فعلی شورای شهر تبریز برای انتخابات شورای ششم نیز کاندیدا شوند اگر چه برخی نیز احتمال دارد به دلایل جسمی و یا سرخوردگی چهار ساله از عدم توان برای انتخاب شهردار و حتی رئیس شورا در این اواخر، کاندیدا نشوند!

ناگفته نماند که در این میان، اصلاح طلبان منتخب شورای شهر تبریز سرخوردگی خاصی از شورای پنجم نصیب‌شان شد و این در رفتارهای برخی از آنان در این سه سال و اندی مشهود بوده است.

برخی دیگر از خبرها حاکی از آن است که برخی از اعضای ادوار گذشته شورا بخصوص دور چهارم حاضر به یراق هستند تا بتوانند با ائتلاف‌های مختلف و یارگیری از این و آن، باخت سال ۹۶ را جبران نموده و به کسوت شورای شهر دوره ششم درآیند.

بدین ترتیب، اینگونه افراد جلسات مختلفی را برگزار می‌کنند و در فضای مجازی نیز با راه‌اندازی گروه‌های هواداری به دنبال مطرح کردن خود هستند که البته فضا برای اینگونه افراد تکراری، آنچنان مهیا نیست از آن باب که این مسئله مطرح است که اگر توان کاری داشتند در همان دوره عضویت خود کاری می کردند!

▪️برخی‌ها با استفاده از پول و برخی دیگر با روش های خاص وارد گود می‌شوند

در سوی دیگر، طیف اصولگرایان شورای شهر تبریز قرار دارند که در قالب شورای ائتلاف، لیست خود را برنده انتخابات مجلس در سال ۹۸ یافتند، گویا قرار است برای انتخابات شورای شهر تبریز در ۱۴۰۰ لیست واحد ارایه کنند و سعی دارند موفقیت لیست خود در سال ۹۸ را در سال آینده نیز تکرار کنند، حال آنکه برخی معتقدند این ائتلاف نقش خاصی در پیروزی کاندیداهای لیست مجلس نداشت و از طرفی دیگر برخی اختلافات میان اعضای این ائتلاف ممکن است به خروجی لیست واحد منجر نشود.

یکی از جریان‌های تاثیرگذار در انتخابات شورای شهر تبریز که تقریباً همیشه سهمی خاص داشته است، جریان ثروت است که با استفاده از پول‌پاشی انتخاباتی و روش‌های خاص خود تعدادی از افراد را روانه شورای شهر می‌کند تا منافع خود را از شهرداری تامین کند، برخی اعضای فعلی شورا شامل این جریان می‌شوند و برخی نیز در حال رایزنی هستند تا لیست خود را روانه شورای شهر کنند.

برخی چهره‌های جوان و جدید نیز با مطرح شدن گفتمان دولت جوان، سعی دارند در انتخابات شورای شهر تبریز حضور داشته باشند و به سبب چهره جدید و جوان و از طرفی شعارهای ضدفساد و کارآمدی، رای مردم را به سمت خود جلب کنند، برخی از این جوانان نیز مورد توجه طیف سیاسی اصولگرایی خواهند بود اما ممکن است لیست واحدی باعنوان جوانان انقلابی تبریز نیز جدا از تمامی جریان‌ها و دسته‌بندی‌ها ارایه شود.

گذشته از همه اینها، اشخاص مستقلی هم وجود دارند که براساس امید به رای محله و طایفه وارد گود انتخابات شورای ششم خواهند شد، این طیف افراد احتمال رای آوری کمی دارند و بیشتر با آرای پایین از بازی اوت می‌شوند اما افرادی مانند محمدحسن اسوتچی – عضو ادوار شورا که روحیه مطالبه‌گری را در چنته دارد – به صورت مستقل و بدون هزینه تبلیغاتی و تنها با اتکا به حمایت کارگران شهرداری و طیف عدالتخواه وارد شورا می شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.