12
شهردار منطقه ۱۰ تبریز:

مقبره الشعرا سال ۱۴۰۰ به بازار تبریز متصل می‌شود

  • کد خبر : 14465
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
مقبره الشعرا سال ۱۴۰۰ به بازار تبریز متصل می‌شود
شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: تلاش داریم با ساماندهی سامان میدانی و حیدر تکیه سی در سال آینده مقبره الشعرا را به بازار متصل کنیم.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا رسول وظیفه شناس با بیان اینکه کار ساماندهی سامان میدانی از یک سال گذشته آغاز شده است گفت: در این مدت تمام تاسیسات آب، برق، مخابرات و فاضلاب به زیر زمین منتقل شده است، پس از این تمام کارها در سطح و جداره ها انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت تاریخی، فرهنگی و اقتصادی این محور، افزود: این محور ۹۳۰ متر طول دارد، محور اول این مسیر از دارایی تا میدان فلسطین و محور دوم از سامان میدانی تا شمس تبریزی را شامل میشود.

شهردار منطقه ۱۰ اظهار کرد: بهسازی مسیر با استفاده از بهترین مصالح بومی اجرا شده و تلاش داریم حداکثر تا پایان تیرماه سال آتی این پروژه به اتمام برسد.

وظیفه شناس این پروژه را پروژه ای ماندگار در شهر تبریز خواند و گفت: این اولین پروژهای است که کلیه دستگاه های خدمات رسان با یکدیگر همراهی و همکاری مستقیم داشتند، شهردار تبریز هم سه سال پیگیر اجرایی شدن این ساماندهی بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال آینده به عنوان سال حفظ و احیای هویت تاریخی، افزود: این اولین پروژه در راستای تحقق این نامگذای خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه در این منطقه صنوف مختلف و متعددی در حال فعالیت هستند، گفت: هیچ یک از ساکنان و کسبه این منطقه علاقه ای به پیاده راه شدن مسیر ندارند و به همین دلیل ما هم که دنبال همراهی شهروندان برای احیای این بافت بودیم، هیچ گاه بحث پیاده راه شدن مسیر را مطرح نکردیم، کف سازی مسیر با بهترین مصالح اجرا خواهد شد تا تمام وسایل نقلیه بتوانند در مسیر تردد کنند.

وظیفه شناس با قدردانی از همراهی اداره کل میراث فرهنگی در اجرای پروژه ساماندهی سامان میدانی، گفت: از این اداره کل درخواست کردیم یک کارشناس مقیم در محل داشته باشند تا بتوانیم از نظرات اداره کل میراث فرهنگی بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به طرح ساماندهی حیدر تکیه سی هم اظهار کرد: موضوع ساماندهی حیدرتکیه سی و اعتبار مورد نیاز آن در بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح شده است، با ساماندهی این مسیر مقبره الشعرا تا بازارچه سرخاب و دارایی به صورت سنگ فرش به بازار می‌رسد.

شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: سال آینده با هزینه کرد ۳۰ میلیارد تومان و ساماندهی دو مسیر سامان میدانی و حیدرتکیه سی می توانیم اقدامی تاثیرگذار در جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه برداریم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم سال آینده با اعطای تسهیلات لازم به شهروندان و ساکنان این بخش بتوانیم کاربری های فرهنگی و توریستی بیشتری در این منطقه ایجاد کنیم، از رستوران تا هتل و محل عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی همگی می تواند در این محدوده شکل بگیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.