12

کاهش نرخ ترک تحصیل در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 14471
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کاهش نرخ ترک تحصیل در آذربایجان‌شرقی
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به شرایط خاص کرونا، از ارتقای نرخ پوشش تحصیلی دوره دوم متوسطه و همچنین کاهش نرخ ترک تحصیل در استان خبر داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا عاشور اکرمی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، آذربایجان شرقی در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در پوشش تحصیلی و کاهش نرخ ترک تحصیل، گام های بسیار موثری برداشته  است به طوری که استان در پوشش تحصیلی دوره دوم از میانگین کشور بالا و در نرخ ترک تحصیل پایین تر از آن می باشد.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی وضعیت بسیار خوبی برای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی است، اضافه کرد: میانگین پوشش تحصیلی دوره دوم متوسطه استان در سال ۱۳۹۲، ۷۷.۸ بود که از میانگین کشور پایین تر بود اما امسال به ۸۲.۶۶ درصد ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بحث ترک تحصیل دانش آموزان با دقت مضاعف پیگیری شود و نباید هیچ دانش آموزی از چرخه آموزش دور بماند.

کسب رتبه دوم المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو توسط آذربایجان‌شرقی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: همچنین بر اساس اعلام ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، استان آذربایجان‌شرقی رتبه دوم المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو را در بین استان‌های کشور کسب کرده است.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری در نیمه اول اسفندماه سال جاری از مدیران پژوهش سراهای موفق استان در این زمینه به طور ویژه تجلیل می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.