5

آغاز به کار مرکز کارآموزی جوارکارگاهی شرکت توزیع نیروی برق تبریز

  • کد خبر : 15476
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
آغاز به کار مرکز کارآموزی جوارکارگاهی شرکت توزیع نیروی برق تبریز
همزمان با روز مهندس و گرامیداشت این روز، مرکز کارآموزی جوارکارگاهی شرکت توزیع نیروی برق تبریز ضمن اعطای مجوز توسط مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی، آغاز به کار کرد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به همراه رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و کارشناس امور صنایع این اداره کل با حضور در محل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در نشستی با مدیرعامل این شرکت، ضمن بحث و تبادل نظر با رویکرد آموزش نیروی کار ماهر مجوز مرکز کارآموزی جوارکارگاهی شرکت توزیع نیروی برق تبریز اعطا کرد.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق از جمله شرکت‌های فعال در حوزه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با رویکرد مهارت افزایی است.

وی افزود: رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گسترش آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های مختلف آموزشی است و مخاطبان این آموزش‌ها،کارجویان با هدف آموزش دانش و مهارت با رویکرد اشتغالزایی و شاغلان با رویکرد مهارت افزایی و توانمندسازی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: آموزش‌های مهارتی در دو بخش دولتی توسط مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و خصوصی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد که رشته‌های مورد نیاز بازارکار در خوشه‌های خدمات، فناوری اطلاعات، صنعت، امور مالی و بازرگانی، صنایع غذایی و مراقبت و زیبایی را با تجهیزات سبک و برای کارجویان و مهارت آموزان ارائه می‌کند.

وکالتی اظهار کرد: مراکز جوار و بین کارگاهی عمدتا متمرکز بر آموزش شاغلان است و اعتقاد ما هم بر این است که هر مجموعه‌ای نسبت به توانمندسازی نیروی کار فعال تحت سرپرستی خود اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی مدنظر سازمان بوده و این امر با توجه به سیاست کلی دولت در راستای واگذاری خدمات به بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف انجام می‌گیرد.

عادل کاظمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های مابین دو نهاد در طول سنوات گذشته در راستای توانمندسازی و تربیت نیروی کار ماهر با رویکرد دانش افزایی و مهارت افزایی، افزود: امیدواریم ضمن تقویت این نوع همکاری‌ها، بیش از پیش بر مهارت افزایی نیروی کارماهر بیافزاییم.

وی با اشاره به معدود و محدود بودن تعداد پیمانکاران این حوزه، خاطر نشان کرد: با توانمندسازی و تربیت نیروی کار ماهر زمینه‌های ایجاد اشتغال نیز در این حوزه فراهم می‌شود.

وی افزود: پتانسیل و کشش پذیری خوبی در شرکت توزیع نیروی برق تبریز وجود دارد که می‌توان با گسترش امکانات، حرارت و مهارت‌ها، بر کیفیت پروژه‌ها نیز افزود.

کاظمی با اشاره به اهمیت بحث آموزش و لزوم دانش و مهارت کافی در استفاده از ابزار و تجهیزات، گفت: تجهیزاتی که تازه نصب می‌شوند، چنانچه با مهارت و دانش کافی همراه باشد، می ‌تواند سالیان متمادی در صنعت برق مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دانش و مهارت کافی نیروی کارماهر می‌تواند بر میزان بهره وری و اثربخشی مجموعه تاثیر گذار باشد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، در پایان این نشست، ضمن بازدید از این مرکز آموزشی، مجوز فعالیت  مرکز آموزش کارآموزی جوارکارگاهی شرکت توزیع نیروی برق تبریز که در کمیته آموزش در صنایع استان مصوب شده بود به مدیرعامل محترم این شرکت اعطاء شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.