به گزارش تبریزمن، اولین دوره لیگ برتر بوکس کشور در حالی به میزبانی اراک برگزار شد که از استان آذربایجان‌‌شرقی علاوه بر داشتن مبارزان ملی‌پوش، هیچ نماینده‌ای در این رقابت‌ها شرکت نکرده بود!

این شرایط در حالی است که امین مجنونی مبارز وزن ۸۱ کیلوگرم تبریزی در لیگ برتر با حضور در تیم باران پل اراک به عنوان سومی مسابقات نیز دست یافت.

در خصوص عدم تیمداری هیئت بوکس استان آذربایجان‌شرقی در لیگ برتر، مصطفی خانی رئیس هیئت بوکس استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ترجمان صبح، عنوان داشت: ما در اوایل تابستان سال جاری متوجه شدیم که فدراسیون بوکس در نظر دارد تا لیگ برتر بوکس را پس از وقفه‌ای یازده ساله، باردیگر از سر بگیرد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بنده نیز عضو کمیته استعدادیابی فدراسیون هستم، بلافاصله از این موضوع مطلع شدم و برای تیمداری آذربایجان‌شرقی ما تا آبان ماه سال جاری با مالکان ۵ کارخانه‌ متمول استان آذربایجان‌‍‌شرقی تک به تک جلسه‌ای برگزار کردیم و درخواست کردیم که با نام آن واحد صنعتی، تیمداری در لیگ برتر صورت بگیرد. حتی بعد از جلسات نیز مکررا پیگیر این موضوع بودیم اما متاسفانه هیچ یک از مالکان راضی به تیمداری نشدند.

رئیس هیئت بوکس آذربایجان‌شرقی افزود: برآورد هزینه اولیه ما برای تیمداری و پرداخت حق حضور در لیگ برتر در آن مقطع حدود ۵۰۰ میلیون تومان بود که با اختصاص دادن این مبلغ ما می‌توانستیم حتی جزو تیم‌های اول تا سوم لیگ برتر باشیم.

مصطفی خانی گفت: متاسفانه هیچ یک از مالکان کارخانه‌هایی که ما با آن‌ها جلسه برگزار کردیم، حاضر به تیمداری نشدند تا آذربایجان‌‍‌شرقی در لیگ برتر تیمی نداشته باشد. در شرایط اقتصادی کشور شاید تیمداری ورزشی خیلی سخت به نظر برسد اما بعید می‌دانم که ۵۰۰ میلیون تومان هزینه آنچنانی در مقایسه با قرارداد بازیکنان فوتبالی باشد، حتی لیگ برتر به صورت مستقیم از شبکه‌های اجتماعی و شبکه استانی اراک پخش شد که قطعا می‌توانست برای تبلیغات آن واحد صنعتی نیز بسیار جنبه مثبتی باشد.

وی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: به هرحال این دوره از لیگ برتر به اتمام رسید و ما برای سال آینده تمام تلاشمان را مجددا انجام می‌دهیم تا بتوانیم رضایت یکی از متمولین علاقمند به ورزش را جلب کنیم، چون واقعا هزینه تیمداری در بوکس بسیار اندک است که علاوه بر جنبه‌های تبلیغاتی برای آن واحد می‌تواند برای ورزش آذربایجان نیز افتخارآفرین باشد.