4
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

بارش پراکنده برف و باران آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

  • کد خبر : 16464
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
بارش پراکنده برف و باران آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: گذر امواج تراز میانی جو، موجب بارش پراکنده باران و در برخی نواحی برف در استان می‌شود.

به گزارش آزانس خبری تبریزمن، محمد امیدفر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این سامانه از روز سه شنبه از استان خارج می شود، افزود: فعالیت این سامانه همچنین موجب مه گرفتگی و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در سطح استان می شود.

وی یادآوری کرد: در پی نفوذ این سامانه احتمال لغزندگی معابر و جاده ها، کولاک برف، کاهش دید و اختلال در تردد خودروها در راه های ارتباطی به ویژه گردنه ها و جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر روز سه شنبه جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می شود ولی از روز چهارشنبه تا اواخر این هفته به ویژه روز جمعه، نفوذ سامانه بارشی نسبتا فعال موجب ابرناکی، وزش باد گاهی شدید و در برخی نواحی بارش باران و برف می شود.

آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروزی دارای جوی نسبتا پایدار خواهد بود

امیدفر با اشاره به روند افزایشی دما از امروز تا روز پنجشنبه، ادامه داد: براساس نقشه های فعلی هواشناسی، اوایل هفته آینده مصادف با تعطیلات نوروزی پدیده جوی خاصی در استان روی نمی دهد و جوی نسبتا پایدار برای این ایام پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته مراغه و میانه با ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و بستان آباد با ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز در گرمترین زمان به ۹ درجه و در سردترین زمان به یک درجه بالای صفر رسید.

امیدفر افزود: دمای فعلی تبریز ( ۹ و ۵۰ دقیقه) پنج درجه سانتی گراد بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته در هین زمان ۲ درجه افزایش یافته است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.