3
خبر خوش فوطه‌بافان به دوستداران ورزش‌های زمستانی؛

پیست اسکی سهند، تا دو ماه آینده بازگشایی می‌شود

  • کد خبر : 29967
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
پیست اسکی سهند، تا دو ماه آینده بازگشایی می‌شود
مديرعامل جديد پيست اسکي سهند از بازگشایی این پیست تا دو ماه آینده پس از چهار سال رکود خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدحسین فوطه‌بافان در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: تاسیسات و زیرساخت‌های پیست اسکی سهند به علت عدم اهلیت بهره‌برداران در طول سال‌های گذشته کاملا تخریب و از بین رفته است.
وی با بیان اینکه از سه ماه پیش از سوی هیات مدیره شرکت قوچ‌گولی سهند – سرمایه‌گذار و بهره‌بردار پیست سهند – به عنوان مدیرعامل معرفی شده، گفت: ساماندهی و بازسازی تله اسکی پیست، تعمیر و راه‌اندازی دستگاه برف‌کوب و بازسازی ساختمان موجود پیست، سه اولویت نخست ما در این مجموعه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه پیست سهند دارای دو تله‌اسکی بوده که یکی از آنها کاملا از بین رفته و دیگری در حال بازسازی است، افزود: برای راه‌اندازی دستگاه برف‌کوب پیست با یک شر‌کت معتبر اروپایی قرارداد بسته شده است.
مدیرعامل پیست اسکی سهند با بیان اینکه در تلاشیم ساختمان پیست را به مرحله پایدار برسانیم، گفت: برای بازسازی ساختمان و تله اسکی پیست و نیز تعمیر دستگاه برف‌کوب در مجموع، دو میلیارد تومان هزینه لازم است که بخشی از این هزینه از سوی سهامداران شرکت تامین شده است.
وی اضافه کرد: البته برای ایجاد وضعیت قابل قبول در پیست سهند، حداقل ۴ میلیارد تومان اعتبار لازم است که تامین این اعتبار فعلا از عهده شرکت خارج می‌باشد.
فوطه‌بافان، نبود پارکینگ را از دیگر مشکلات پیست اسکی سهند برشمرد و خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان و شرکت عمران جلفا‌ در تامین ماشین‌آلات راه‌سازی لازم، پارکینگ مجموعه با ظرفیت حدود یکهزار دستگاه خودرو احداث شده است.
وی از پیست اسکی سهند به عنوان یکی از بهترین پیست‌های کشور به لحاظ سهولت و سرعت دسترسی نام برد و گفت: متاسفانه برخی از مسئولان هنوز از وجود چنین پیستی در استان بی‌اطلاع هستند.
مدیرعامل شرکت قوچ‌گولی سهند، راه‌اندازی پیست برای زمستان سالجاری را مهم‌ترین هدف مدیران شرکت اعلام کرد و افزود: این پیست، نهایتا تا دو ماه آینده آماده شده و در اختیار اسکی‌‌بازان و شهروندان قرار خواهد گرفت.
فوطه‌بافان در خاتمه سخنانش اظهار داشت: پیست سهند علاوه بر پیست زمستانی، بهترین فضا و ظرفیت را برای ایجاد پیست اسکی روی چمن دارد که در این زمینه نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفته و در اولویت‌های بعد نسبت به آماده‌سازی و راه‌اندازی آن اقدام خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=29967

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.