14
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان:

آذربایجان‌شرقی فضای خوبی برای توسعه ورزش بانوان دارد

  • کد خبر : 32740
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
آذربایجان‌شرقی فضای خوبی برای توسعه ورزش بانوان دارد
کاظمی‌پور، توسعه فرهنگی، ورزش همگانی و قهرمانی را رسالت اصلی این وزارتخانه در حوزه ورزش بانوان ذکر کرد و گفت: استان آذربایجان‌شرقی فضای خوبی برای توسعه ورزش بانوان دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، روز پنجشنبه در جلسه شورای عالی ورزش آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بحث ورزش همگانی در این استان اتفاق افتاده است، اظهار داشت: محصول این اقدامات باید در ورزش قهرمانی نمود پیدا کند و بر این اساس به دنبال بازنگری در طرح‌های ملی و رفع چالش‌ها و موانع اجرای آنها هستیم.

وی، همکاری بین‌بخشی را برای اجرای هرچه بهتر طرح‌های ملی حوزه ورزش ضروری دانست و گفت: طرح‌های ملی با هدف ارتقای سطح سلامتی بانوان به عنوان یک نیاز ضروری جامعه در حال تدوین است تا شرایط بهتری برای روی آوردن جامعه زنان به ورزش برای برخورداری از جامعه‌ای سالم‌تر و بانشاط‌تر فراهم شود.

 توسعه اماکن ورزشی بویژه در مناطق محروم، رویکرد اساسی استان در حوزه ورزش است

استاندار آذربایجان شرقی هم با تأکید بر ضرورت اصلاح روندها در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و سرمایه‌های انسانی در حوزه ورزش، گفت: عزم جدی و برنامه مشخص برای توسعه اماکن ورزشی و افزایش سرانه ورزشی بویژه در مناطق محروم، رویکرد اساسی استان در حوزه ورزش خواهد بود.

عابدین خرّم با اشاره به رویکردهای عملی دولت سیزدهم به مقوله ورزش، گفت: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هدفمند در این حوزه جزو اولویت‌های دولت و مدیریت ارشد استان است.

وی، توسعه فضاهای ورزشی را مهم‌ترین اولویت استان در این حوزه عنوان کرد و گفت: ورزش نباید تنها در شهرها متمرکز باشد و باید برای افزایش سرانه فضای ورزشی بویژه در مناطق محروم استان برنامه داشته باشیم.

خرّم همچنین حمایت از قهرمانان شاخص ورزشی و حل مشکلات آنان، احیای باشگاه‌های ریشه‌دار استان، استفاده از ظرفیت صنایع برای حمایت از ورزشکاران و باشگاه‌ها، تأمین امکانات و فضاهای مناسب برای توسعه ورزش بانوان، ارتقای زیرساخت‌های ورزشی برای کسب میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی و حمایت از ورزش معلولان را از دیگر اولویت‌های حوزه ورزش در استان اعلام کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه سند توسعه ورزش استان با این اولویت‌ها باید تدوین شود، افزود: انتظار داریم با همکاری همه دستگاه‌های مسئول، شاهد نتایج مثبت و ثمربخشی در طی سال‌های آینده باشیم.

وی همچنین با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر محوریت اخلاق، معنویت، دانش، پژوهش و نقش‌آفرینی جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: این اولویت‌ها در عرصه ورزش هم باید عملیاتی شود.

خرّم در بخش دیگری از سخنان خود، ارتقای هویت ملی و دینی و نشاط و سرزندگی اجتماعی را مهم‌ترین کارکردهای ورزش دانست و گفت: اصلاح روندها در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و سرمایه‌های انسانی باید در تمام لایه‌های حوزه ورزش مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر توجه ویژه به ورزش همگانی و استعدادیابی در ورزش پایه، گفت: ورزش قهرمانی، قله فعالیت‌های ورزشی است و بدون توجه به ورزش قهرمانی، تداوم روحیه و انگیزه در این حوزه امکان‌پذیر نیست.

ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده برای تقویت باشگاه‌های ورزشی در استان، گفت: با مصوبه شرکت ملی مس، باشگاه‌های استان در ۴ رشته تکواندو، شمشیربازی، شطرنج و شیرجه به عنوان زیرمجموعه باشگاه مس سونگون قرار می‌گیرند.

در این جلسه گزارش عملکرد ورزشکاران استان در بازی‌های آسیایی، اقدامات انجام‌شده برای توسعه ورزش کارکنان دولت و توسعه ورزش بانوان در استان ارائه و از چهار سند ملی در حوزه جوانان که توسط دانشگاهیان آذربایجان شرقی تدوین شده است، رونمایی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=32740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.