2
تیغ جراحان برنده‌تر از حرکات اصلاحی؛

اولین مرکز تخصصی حرکات اصلاحی تبریز افتتاح شد

  • کد خبر : 35995
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۴۹
اولین مرکز تخصصی حرکات اصلاحی تبریز افتتاح شد
مجهزترین مرکز تخصصی حرکات اصلاحی شمال‌غرب کشور در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دکتر بهروز خداداد؛ مدیر مرکز تخصصی حرکات اصلاحی در حاشیه آیین آغاز به کار این مرکز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مرکز تخصصی حرکات اصلاحی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ و با اخذ مجوز از فدراسیون ورزشی آغاز کرد که با توجه به استقبال شهروندان تصمیم به گسترش این مرکز گرفتیم.
وی افزود: کادر درمان این مرکز دانش‌آموخته حرکات اصلاحی بوده و برای کودکان و بزرگسالانی که از دوره رشد و بلوغ ناهنجاری‌هایی در رفتار و حرکت خود دارند، ارائه خدمات می‌دهند.

مدیر مرکز تخصصی حرکات اصلاحی تصریح کرد: زانوی ضربدری، زانوی پرانتزی و صافی کف پا و سر به جلو، مواردی هستند که بدون توجه به سن افراد، مادرزادی یا اکتسابی بودن آن، تشخیص و درمان می‌شوند.

وی اضافه کرد: حرکات اصلاحی پروسه‌ای زمانبر بوده و نیازمند صبر و حوصله بیماران برای حصول نتیجه است.

خداداد با انتقاد از مقاومت برخی جراحان در برابر روش درمانی حرکات اصلاحی اعلام کرد: جراحی ساده‌ترین و پرهزینه‌ترین راه درمان انحراف ستون فقرات و پای ضربدری و یا پرانتز است و به همین جهت بسیاری از جراحان در برابر فرهنگ‌سازی ما مقاومت می‌کنند ولی متأسفانه قدرت چندانی در این حوزه نداریم.

وی ابراز داشت: برخی از جراحان همراه ما هستند ولی متٱسفانه برخی دیگر به دلایلی ما را متهم و در برابر اثرات حرکات اصلاحی مقاومت می‌کنند.

مدیر مرکز تخصصی حرکات اصلاحی با اشاره به مشکل بزرگ دیگر این روش درمانی خاطرنشان کرد: هیچ بیمه‌ای بیماران حرکات اصلاحی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد، حتی بیمه‌های تکمیلی پس از مدتی پوشش حمایتی خود را قطع کردند.

خداداد یادآور شد: در راستای مسئولیت اجتماعی خود، مرکز موظف به ارائه خدمات به افراد بی‌بضاعت بوده و با نازلترین قیمت و حتی با معرفی‌نهادهای خیریه به صورت رایگان درمان می‌شوند.

وی افزود: آماده برگزاری کلاس‌های رایگان برای تمامی ادارات، نهادهای دولتی و غیردولتی، مدارس و همچنین برگزاری کنگره‌ و همایش رایگان در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از حرکات اصلاحی هستیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=35995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.