10
نگاهی به ارتباطات اجتماعی یعقوب هوشیار در ۲۵ روز کاری؛

شهردار تبریز چقدر با مردم وقت می‌گذراند؟

  • کد خبر : 39379
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
شهردار تبریز چقدر با مردم وقت می‌گذراند؟
بررسی عملکرد شهردار تبریز در ۲۵ روز کاری خود، نشان می دهد او بخش عمده ای از زمانش را صرف برقراری ارتباطات اجتماعی با اقشار مختلف مردم می کند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، یعقوب هوشیار که در هجدهمین روز از سال ۱۴۰۱ به عنوان شهردار جدید تبریز معارفه شد، فردای همان روز در میز خدمت نماز جمعه در مصلی اعظم امام خمینی (ره) حضور یافت.

او در همان میز خدمت شنونده مسائل و مشکلات ۵۰ نفر از شهروندان شد. برای آن هایی که مشکل شان قابل حل بود، دستور تسریع در حل مشکل را صادر کرد و برای آن هایی که از روند قانونی و اداری کارشان آگاهی نداشتند، مشورت داد.

هوشیار پنجم اردیبهشت نیز اولین ملاقات عمومی خود را در سالن جلسات ساختمان مرکزی شهرداری برگزار کرد. در این دیدارها عمده مراجعه کنندگان مشکلات ملکی و شهرسازی داشتند. هوشیار وعده داده که ملاقات مردمی یک برنامه هفتگی خواهد بود و او در روز مشخصی از هفته، پای درددل شهروندان خواهد نشست.

شهردار تبریز با گذشت پنج روز از آغاز به کار خود، به دیدار دو خانواده شهید رفت. او ۲۳ فروردین میزبان خانواده شهید رستم رزمی و شهید حسن فرجی بود. همچنین در هفتمین روز کاری خود به منزل خانواده شهید ابراهیم واحدی و علی فغفوری رفت و روز سه شنبه، ششم اردیبهشت نیز با خانواده شهید حمزه علی خوش قدم و شهید میکائیل دهقان رفت.

شهردار تبریز در سه هفته کاری خود به دیدار ۶ خانواده شهید دوران دفاع مقدس رفته و به نظر می رسد دیدار با خانواده شهدا نیز برنامه ای هفتگی باشد.

از دیگر برنامه هایی که می توان به عنوان رویکرد اجتماعی شهردار تبریز از آن نام برد، قرار خدمت است. قرار خدمت طرحی است که هر هفته پنجشنبه در یکی از مناطق ۱۰گانه شهرداری تبریز برگزار می شود.

برای مثال اولین قرار خدمت هشتم اردیبهشت در منطقه ۷ تبریز برگزار شد. جلسه با شهردار، معاونان و مدیران منطقه درباره مشکلات و مسائل جاری، بازدید از پروژه های در حال اجرا، جلسه با معاونان و مدیران کل شهرداری درباره موضوعات کلان منطقه، جلسه با استاندار و مدیران استانی درباره مشکلات کلان تر منطقه، دیدار مردمی با اهالی ساکن، دیدار با ائمه جماعات منطقه و دیدار با نخبگان منطقه از جمله بخش های قرار خدمت است که در طول روز برگزار می شود و انتظار می رود خروجی آن، حل و فصل بسیاری از معضلات آن منطقه باشد.

قرار خدمت به نوعی ابتکار شهردار جدید تبریز است که می تواند مقدمه ای برای افزایش همدلی و همکاری در درون شهرداری و افزایش تعامل و همراهی تمام دستگاه های استانی با شهرداری باشد.

یعقوب هوشیار همچنین در بیست و چهارمین روز کاری خود که مصادف بود با روز جهانی قدس، ۱۴۰دقیقه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان بود و علاوه بر تشریح اهداف کلان و سیاست های کاری خود، به سوالات آنان پاسخ گفت.

شهردار تبریز وعده داده که هر دوماه یک بار نشست خبری برگزار خواهد شد و خبرنگاران در جریان آخرین جزئیات رویدادهای مدیریت شهری قرار می گیرند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=39379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.